واحدهای صنفی از عدم تمدید قرارداد استفاده از پیاده‌روها متضرر می‌شوند

  • ۱۰ ماه قبل
  • 0

رئیس اتحادیه فروشندگان آبمیوه، فالوده و بستنی مشهد گفت: واحدهای صنفی از عدم تمدید قرارداد استفاده از فضای پیاده‌روها متضرر می‌شوند

سعید شریف‌زاده مشهدی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص ممنوعیت استفاده پیاده‌روها توسط واحدهای صنفی اتحادیه فروشندگان آبمیوه، فالوده و بستنی مشهد اظهار کرد: سال گذشته این صحبت مطرح شد که قرارداد اجاره پیاده‌روها تمدید نخواهد شد و امسال این موضوع عملی شد.

وی بیان کرد: از نظر ما اگر این قراداد تمدید می‌شد بهتر بود؛ زیرا اعضای ما تمایل دارند تمدید انجام شود اما به دلیل اتمام زمان قرارداد، شهرداری تمدید نمی‌کند و استفاده از پیاده‌روها توسط واحدهای با ممنوعیت روبه‌رو شده است.

شریف‌زاده مشهدی با بیان اینکه شهرداری برای اجاره دادن پیاده‌رو با اتحادیه طرف نیست، عنوان کرد: قرارداد اجاره پیاده‌رو با واحدها بسته می‌شود و اتحادیه در این موضوع نقشی ندارد. هر عضوی که پروانه کسب دارد به شهرداری تقاضا داده و عمدتا مجوز صادر می‌شود، البته در برخی مکان‌ها مانند چهارراه‌ها که شلوغ‌تر است مجوز به واحدها داده نمی‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان آبمیوه، فالوده و بستنی مشهد خاطرنشان کرد: هزینه اجاره پیاده‌رو در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ چندین برابر شد، البته این قیمت به متراژ و مکان بستگی دارد. با وجود این افزایش قیمت باز هم اکثر اصناف اجاره خود را تمدید کردند، زیرا مایل به استفاده از پیاده‌رو بودند.

وی با اشاره به اینکه به طور میانگین ۲۵۰ واحد صنفی مختلف شامل رستوران، اغذیه‌فروشی، آبمیوه و کافی‌شاپ از پیاده‌روها استفاده می‌کنند، تصریح کرد: در صنف ما حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ واحد صنفی اقدام به اجاره پیاده‌رو کرده‌اند. رتبه اول متعلق به صنف ما بوده و بعد از اغذیه‌فروشی‌ها و رستوران‌ها قرار دارند.

شریف‌زاده مشهدی گفت: شکی نیست که این واحدهای صنفی از عدم تمدید قرارداد استفاده از فضای پیاده‌روها متضرر می‌شوند اما شهرداری بیان کرده که قرارداد یک ساله بوده و این قرارداد اکنون به پایان رسیده و آن را تمدید نمی‌کنیم.

منبع:ایسنا

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *