آمادگی ۶ هزار پرستار برای خدمت رسانی به زائران رضوی در تابستان

  • ۱۰ ماه قبل
  • 0

سرپرست اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایام اجرای مأموریت تابستانه، بیش از ۶ هزار پرستار در بیمارستان‌های حوزه تحت پوشش این دانشگاه خدمات‌رسانی می‌کنند.

محمد صادقی اظهار کرد: مشهد دومین کلان‌شهر کشور بوده و با توجه به وجود بارگاه منور رضوی همه ساله در تمامی ایام سال به‌ویژه در زمان سفرهای تابستانی با حجم بسیار بالای زائران ایرانی و غیرایرانی مواجه بوده و در این ایام تک‌تک خادمان حوزه سلامت از جمله کادر زحمتکش پرستاری به شکلی ویژه در خدمت مهمانان و همچنین همسایگان امام هشتم (ع) خواهند بود.

سرپرست اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در بازه زمانی ۲۵ خرداد ماه تا ۳۱ شهریور ماه که طرح تابستانه سال ۱۴۰۲ اجرا می‌شود بیش از ۶ هزار پرستار بیمارستان‌های شهرهای حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با توان مضاعف و با تمامی امکانات و تجهیزات در خدمت مردم هستند که نیمی از آنان در مراکز درمانی شهر مشهد به بیماران خدمات‌رسانی می‌نمایند.

وی با بیان اینکه در مناسبت‌های خاص فصل تابستان برنامه‌ریزی ویژه‌تری در جهت خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران امام رضا (ع) خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به همزمانی دهه امامت و ولایت (فاصله زمانی اعیاد سعید قربان تا غدیرخم)، ماه‌های محرم و صفر و روزهای خاص تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی، رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) به خصوص در روزهای پایانی ماه صفر با ایام سفرهای تابستانه برنامه‌ریزی ویژه‌تری برای روزها و ایام خاص فصل تابستان امسال خواهیم داشت.

صادقی تأکید کرد: در زمان اجرای مأموریت تابستانه حضور مستمر تمامی پرستاران بیمارستان‌ها را با وجود کسری نیروی انسانی در حوزه پرستاری در بخش‌های اورژانس، داخلی، عفونی، جراحی، icu، nicu، ccu، اتاق عمل و غیره خواهیم داشت.

سرپرست اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین خطاب به زائران و مسافران سفرهای تابستانی، گفت: از مردم می‌خواهیم که احتیاطات مسافرت را رعایت کنند و ضمن توجه به تغذیه مناسب و عدم مصرف وعده‌های غذایی در مکان‌های غیرقابل اطمینان، به رانندگی ایمن در طول سفر و همچنین اسکان در محل مناسب و استاندارد توجه داشته باشند تا دچار حادثه، مصدومیت و مسمومیت نشوند.

وی افزود: تأکید دیگرمان به افراد دارای بیماری‌های خاص و زمینه‌ای بوده و از این گروه هم می‌خواهیم که بیش از افراد سالم جامعه نسبت به توصیه‌های بیان شده به‌خصوص تغذیه مناسب توجه داشته باشند و از به همراه داشتن داروهای موردنیاز به میزان کافی هم غافل نشوند.

 

منبع:مهر

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *