وضعیت کلانشهر مشهد از نظر شیوع کرونا بطور رسمی “نارنجی” اعلام شد

  • ۳ سال قبل
  • 0

مشهد با تلاش مدافعان سلامت و همکاری مردم، از وضعیت قرمز شیوع ویروس همه‌گیر کرونا خارج و امروز ۲۲ آذر بطور رسمی وضعیت جاری این کلانشهر در تعداد بیماران بستری وسرپایی مبتلا به کووید ۱۹ “نارنجی” اعلام شد.

مدیر توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز شنبه با اعلام عمومی این موضوع و ابلاغ رسمی آن، از تلاش بی‌وقفه و فعالیت مضاعف کارکنان واحدهای بهداشتی، درمانی و ستادی برای درمان بیماران و مبارزه براری قطع زنجیره انتقالویروس همه‌گیر کرونا قدردانی و بیان کرد: امیدواریم به زودی با همکاری مردم و تلاش مدافعان سلامت شاهد قطع کامل زنجیره انتقال کرونا و نابودی ویروس منحوس باشیم.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد به نقل از دکتر حمیدرضا اسلامی گزارش داد: با وجود تغییر وضعیت از قرمز به نارنجی، همچنان برای خدمات‌رسانی به بیماران در عین اجرای محدودیتهای کرونایی، فعالیت و حضور کارکنان واحدهای بهداشتی و درمانی در سطح خراسان رضوی مطلبق روال گذشته جریان دارد.
وی افزود: دورکاری کارمندان ادارات خدمات‌رسان نیز همانند واحدهای ستادی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تا سقف ۳۰ درصد تعیین شده و این میزان برای دیگر ادارات تا سقف ۵۰ درصدی حضور کارمندان است.
مدیر توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بسیاری از واحدهای ستادی این دانشگاه همانند واحدهای بهداشتی و درمانی درگیر مبارزه با ویروس منحوس کرونا هستند و به همین منظور حضور دو سوم این افراد در محیط کار ضروری است.
وی همچنین گفت: “بانوان باردار، کارکنان دارای فرزند خردسال و یا مبتلا به بیماریهای زمینه‌ای” در قالب برنامه‌ریزی برای دورکاری، در اولویت فعالیت به صورت دورکار قرار دارند.
بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۹۲ هزار و ۶۱۷ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۵۱ هزار و ۷۲۸ نفر را در کشورمان گرفته است. همچنین تاکنون ۷۸۷ هزار و ۸۵۳ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

“پاندمی کرونا” تاکنون در سطح جهان ۷۰ میلیون و ۸۳۳ هزار و ۸۰۷ نفر را بیمار کرده و جان یک میلیون و ۵۹۱ هزار و ۱۵ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۴۹ میلیون و ۲۵۸ هزار و ۴۴۵ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان، تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۱۹ میلیون و ۳۹ هزار و ۷۹۶ بیمار کووید ۱۹ و ۲۹۹ هزار و ۶۹۲ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان و جانباختگان پاندمی کرونا جایگاه پانزدهم را در میان کشورهای جهان دارد.
منبع: ایرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *