• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار مهم
  • >
  • اعلام وضعیت بحرانی در دفاتر مسافرتی/سفرهای تفریحی به خارج کشور ۸۰درصد کاهش یافته

اعلام وضعیت بحرانی در دفاتر مسافرتی/سفرهای تفریحی به خارج کشور ۸۰درصد کاهش یافته

  • ۵ سال قبل
  • 0

شرایط تازه دلار اوضاع مسافرت‌های خارج از کشور را به هم ریخته و آژانس‌ها را بی‌مشتری کرده است. در همین خصوص مجید فرقانی دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی اظهار داشت:افرادی که سفرهای خارجی دارند در دو دسته قرار می گیرند یکسری کسانی هستند که به دلایل کاری یا به خاطر اینکه فرزندی در خارج از کشور دارند مسافرت می کنند و تعدادی هم هستند که برای تفریح از کشور خارج می شوند دقیقا کسانی که با توجه به شرایط بد اقتصادی که امروز در گیر آن هستیم تعدادشان کم شده است.

فرقانی در ادامه با نارضایتی از کم شدن تعداد سفرهای خارجی این چند ماهه اخیر گفت : سفرهایی که پیش از این به خارج از مرزهای کشور از خراسان رضوی انجام می شد بیشتر به کشورهای گرجستان، آذربایجان، ترکیه، امارات و …بود و تعدادی هم به کشورهای آسیای شرقی مثل مالزی و سنگاپور. تعداد خیلی محدودتری هم به کشورهای افریقایی و اروپایی مسافرت می کردند. کم شدن این سفرها باعث شد که تمام سفرهای خارجی که تابستان سال گذشته داشتیم امسال از دایره پرواز خارج شوند.

وی افزود: ما در سال گذشته در مسیرهایی مانند آنتالیا، استانبول، آذربایجان و چند کشور دیگر به صورت روزانه پروازهایی را داشتیم در حالیکه به دلایل مشکلات اقتصادی که در در حال حاضر با آن مواجه هستیم و پایین آمد توان خرید مردم اکثر این پروازها باطل شد و در حال حاضر مسافرت های تفریحی فقط به کشور امارات انجام می شود. درواقع چیزی حدود  ۸۰درصد از پروازهای تفریحی امسال نسبت به زمان مشابه اش در سال قبل کاهش داشته است.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: امسال مسافرتهای تجاری ما هم به مسیر دبی نسبت به سال گذشته کم شده است تا جایی که فقط روزانه تنها یک پرواز به این کشور داریم. و همه اینها فقط به ضرر دفاترمسافرتی و شرکت های هواپیمایی است که پیش از بخش زیادی از هزینه هایشان را از این محل تامین می کردند . چون خیلی از این دفاتر در بعضی از مواقع بیش از ۵۰درصد از کل هزینه هایشان را از محل پروازهای خارجی تامین می کردند.

فرقانی افزود: متاسفانه یکی از معضلاتی که در حوزه خدمات مسافرتی در کشور با آن مواجه هستیم نداشتن تمرکز بر روی تورهای ورودی است و همه اینها هم به دلیل سیاست هایی است که در کشور داریم بخصوص تورهای تفریحی. که آنهم به دلایل مختلف از جمله وجود محدودیت های زیاد است که ما در رسانه های خارجی با آن مواجه هستیم و نمی توانیم تبلیغات داشته باشیم . دیگر اینکه ما با توجه سیاست هایی که داریم از هر نوع مهمانی امکان میزبانی نداریم و همه اینها ما را در داشتن تورهای ورودی با موانعی مواجه می کند.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت حال حاضر دفاتر مسافرتی  گفت: امسال نسبت به زمان مشابه در سال قبل قیمت تورهای خارجی در برخی مواقع بیش از ۱۰۰درصد افزایش داشته است چون اکثر این تورها ارزی هستند و همین قضیه باعث گرانی و ریزش مسافر شده است دقیقا به همین دلیل متاسفانه دفاتر مسافرتی در حال حاضر هیچ وضعیت مناسبی ندارند حتی می توانم بگویم با بحران مواجه شده اند. هر چند تقریبا در همه مشاغل با مشکلات اقتصادی مواجه اند ولی صنف ما چون مستقیما با بحران های که در منطقه بوجود می آید ارتباط پیدا می کند بیشتر متضرر می شویم که اگر وضعیت به همین منوال پیش برود هیچ چشم انداز خوبی در انتظار صنف ما نیست.

و همین گرانی ها باعث شده که برخی از همکاران ما دیگر قادر نباشند هزینه های جاری شان را پرداخت کنند تا جایی که با مراجعه به نهادهای مسوول مثل میراث فرهنگی خواستار خود تعلیقی شده اند تا حداقل مجبور نباشند هزینه ای را پرداخت کنند.

منیع: قدس انلاین

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *