بارش باران در خراسان رضوی شدت می گیرد

  • ۵ سال قبل
  • 0

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش باران از عصر امروز در مناطق مختلف این استان به ویژه نیمه شمالی آن شدت می گیرد.

آیدا فاروقی اظهار کرد: بر همین اساس برای مناطقی از استان مانند کلات نادر، درگز، قوچان، چناران، ارتفاعات بینالود و مشهد آبگرفتگی معابر، ایجاد روان آب و سیلابی شدن مسیلها پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: تا صبح روز سه شنبه هفته کنونی در خراسان رضوی بارشهای شدید باران همراه با وزش باد شدید و همچنین در نواحی کوهستانی بارش تگرگ ادامه خواهد داشت اما وضعیت ناپایداری جوی و بارشهای باران به صورت پراکنده تا روز چهارشنبه در استان برقرار است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: در این مدت تشکیل مه و کاهش میدان دید در مناطق کوهستانی استان خراسان رضوی به ویژه در شهرستانهای کلات، قوچان، باخرز، مشهد، درگز، فریمان و تربت حیدریه پیش بینی شده است.

فاروقی افزود: شب گذشته بارشهای پراکنده در ۹ شهرستان خراسان رضوی گزارش شده است که بیشترین آن در سبزوار با حدود یک میلی متر رخ داده است.

وی با اشاره به تغییرات یک تا دو درجه ای دما در خراسان رضوی طی روزهای آینده ادامه داد: بیشینه دمای امروز مشهد ۱۹ درجه سلسیوس پیش بینی شده است که با دو درجه کاهش در روز سه شنبه به ۱۷ درجه می رسد.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: قوچان با کمینه دمای ۱۰ درجه و تایباد با بیشینه دمای ۲۹ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

فاروقی افزود: بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستانهای قوچان و فریمان با ۵۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

منبع: ایرنا – خراسان رضوی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *