تخلفات ١٠٠٠ میلیاردی نوروز؛

  • ۵ سال قبل
  • 0

۵۶٨۵ پرونده تخلف صنفی در خراسان رضوی تشکیل شد

رونق بازار شب عید برای بازاریان آن‌قدر جذاب است که آن‌ها را برای به تعویق انداختن کارهایی مثل جا‌به‌جایی، تغییر دکوراسیون و… مجاب کند تا آخر سال تمرکز آن ها بر افزایش فروش باشد.اگر چه بازار شب عید امسال به دلیل گرانی ها مثل همیشه پررونق نبود، اما نوسانات قیمت بسیاری از کالاها بهانه ای برای برخی از واحدهای صنفی برای گران فروشی و تخلف فراهم کرده بود.

طبق آمارهای اعلامی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی به روزنامه شهرآرا، از ابتدای بهمن‌ماه سال گذشته تا ١۵ فروردین‌ماه امسال، ٩۴١ میلیارد و ۶٠٠ میلیون تومان پرونده تخلف در استان تشکیل شده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در‌این‌باره گفت: این میزان از تخلفات در طرح نظارت ویژه نوروز کشف شده است. اجرای این طرح با همکاری اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و سازمان‌های نظارتی همکار با نظارت بر نحوه تولید و فروش کالا و عرضه خدمات انجام شد.

علی باخرد افزود: در این طرح سعی شد تمام حوزه‌های بازار نوروزی بازرسی شود؛ از آن جمله می‌توان به مواردی شامل نحوه عرضه کالاهای اساسی، آجیل و خشکبار، پوشاک، کیف و کفش، مواد غذایی و لبنی، متعلقات خودرو، مواد پروتئینی و شیرینی‌جات اشاره کرد؛ همچنین خدمات شرکت‌های مسافرتی، حمل‌و‌نقل درون و برون‌شهری، سالن‌های غذاخوری، انبارها، سردخانه‌ها و میادین تره‌بار نیز بازرسی شد.

وی گفت: در طرح نظارتی شب عید ١٣ پایگاه نظارتی ثابت و ١۵ گروه نظارتی سیار در این استان مستقر شدند و ٢۵٠ بازرس از سازمان صنعت، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها و ٢٠٠ ناظر افتخاری همکاری کردند.

وی اظهار کرد: در این بازرسی‌ها ۵۶٨۵ واحد صنفی متخلف در خراسان رضوی شناسایی و پرونده تخلف برای آن‌ها تشکیل شد؛ همچنین در این مدت ٣۴٢٠ شکایت مردمی به واحدهای نظارتی استان اعلام شد که طی بررسی آن‌ها ٢ میلیارد و ٣٠٠ میلیون تومان به شاکیان عودت داده شد. در شهر مشهد نیز ٣٠۵٣ شکایت مردمی به واحدهای نظارتی شهرستان مشهد اعلام و منجر به عودت ٢ میلیارد و ٢٠٠ میلیون تومان به شاکیان شد.

وی افزود: همچنین طی بازرسی‌ها و گشت‌های مشترک در مشهد، ۴٠۵١ واحد صنفی متخلف در این شهر شناسایی شد که برای آن‌ها پرونده‌ای به ارزش ٩١٠ میلیارد و ٨٠٠میلیون تومان تشکیل شد.

منبع: روزنامه شهرارا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *