مشهد ظرفیت این را دارد قطب شهرک های تولیدی کشور باشد

  • ۱۰ ماه قبل
  • 0

روزگرامیداشت ملی اصناف با حضور جمعی از مسئولین استانی و همچنین با حضور معاون اول صنایع عمومی وزارت صمت  و جمعی از اصناف درمشهد برگزار شد.دراین همایش به راه اندازی شهرک های تولیدی در مشهد و ظرفیت هایی که اصناف در این راستا دارند تاکید گردید.

 

محمد مهدی برادران رییس صنایع عمومی وزارت صنعت،معدن و تجارت دراین همایش بیان کرد:طی ابلاغیه به رییس جمهور قرار شده است تا در سایرروزهای تقویم ،یکروز را برای سایر صنف ها درنظر بگیریم .

وی همچنین ادامه داد:واحدهای صنفی مشهد خدمات بسیار خوبی را ارائه می دهند ومهمترین مسئله در بازار بحث رقابت است که باید رقابت ها سالم باشد و منجر به جنس قاچاق نشود

برادران با اشاره به اینکه حوزه صنعت کشور رشد جهشی داشته است گفت:در سال ۱۴۰۱ و دراین حوزه رشد ۹/۵  درصدی داشته ایم و از آن رشد ۱/۵ درصدی که در ۸ سال گذشته بوده خارج شدیم و رشد ۲ درصدی را درسال های آینده تجربه خواهیم کرد.

۱۳ شهرک صنفی قابل راه اندازی در مشهد

در ادامه هادی مخملی رییس اتاق اصناف مشهد افزود: ۱۲۰ هزار واحد صنفی زیر پوشش ۹۴ اتحادیه در شهرستان مشهد دایر است که یک چهارم از این صنوف از نوع تولیدی بوده و سهم زیادی در تولید کالا و تامین نیازهای مردم دارند.

وی بیان کرد: در دوره قبلی ریاست اتاق اصناف مشهد، راه اندازی پنج شهرک صنفی در مشهد با هدف تجمیع واحدهای صنفی تولیدی این شهر مصوب شد که نخستین شهرک آن در عید غدیر امسال کلنگ زنی می شود، ضمن اینکه هر واحد تولیدی صنفی که ظرفیت لازم را داشته باشد زمینه استقرار آن در شهرک صنفی فراهم خواهد شد.

رییس اتاق اصناف مشهد گفت: مطالعات صنفی انجام گرفته نشان می دهد که صنوف تولیدی شهرستان مشهد زمینه راه اندازی ۳۰ شهرک صنفی را دارند، اما اگر بتوان صنوف همگن را تجمیع کرد در نهایت ۱۳ شهرک صنفی قابل راه اندازی در شهر مشهد خواهد بود که با همراهی صاحبان صنوف و هدایت سرمایه های مردمی، این شهر را به قطب شهرکهای صنفی کشور تبدیل خواهد کرد.

مخملی تصریح کرد: تولید، توزیع و خدمات بخش مهمی از اقتصاد است که اصناف در آن نقش پررنگی دارند، با توجه به شعار امسال مبنی بر “رشد تولید و مهار تورم”، رویکرد اصلی اتاق اصناف مشهد تقویت واحدهای صنفی تولیدی است که شهر مشهد در این زمینه از ظرفیت بالایی برخوردار است و می توان با بهره گیری از این واحدها، ظرفیتهای تولیدی و صادرات محور این شهر را ارتقا داد.

نظارت و بازرسی ویترین اتاق اصناف

وی تمرکز اتاق اصناف مشهد در دوره جدید مدیریتی را حمایت از حقوق مصرف کننده و اجرای طرح تحول نظارت بر بازار ذکر و بیان کرد: نظارت و بازرسی ویترین اتاق اصناف و مولفه سنجش و قضاوت مردم نسبت به عملکرد این نهاد مدنی است، در این راستا طرح تحول نظارت بر بازار توسط این اتاق اجرا شده است که شامل بخشهایی از جمله محتواسازی برای روشهای نظارتی و بازرسی، ساماندهی صنوف بدون پروانه کسب، نظارت هوشمند و نصب کی.یو.آر کد بر روی کالا می باشد.

رییس اتاق اصناف مشهد افزود: کلانشهر مشهد به سبب همجواری با بارگاه منور امام رضا(ع) و پذیرایی از ۳۰ میلیون زائر در سال، شهری متمایز نسبت به سایر شهرهای کشور است، لذا افزون بر اقدامات سلبی در حوزه بازرسی و نظارت بر اصناف، اقدامات فرهنگی برای خدمت شایسته به زائران و مجاوران در این شهر در دستور کار اصناف قرار گرفته است.

وی گفت: در این راستا آموزشهایی در خصوص فرهنگ میزبانی شایسته از زائران و ادب حضور برای کسبه ویژه صاحبان صنوف منطقه ثامن (اطراف حرم رضوی) و فعالان حوزه گردشگری از سوی این اتاق آغاز شده که نخستین دوره از آن با همکاری آستان قدس رضوی برگزار شد.

مخملی برپایی ایستگاه فرهنگی اصناف با هدف ارایه خدمات فرهنگی و تفریحی برای کودکان و نوجوانان و خانواده های آنان در محل بازار رضا مشهد، در نوروز امسال را از دیگر اقدامات اتاق اصناف مشهد ذکر کرد.

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *