احداث باند سوم؛اولویت فرودگاه مشهد

  • ۴ سال قبل
  • 0

در دیدار مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با استاندار خراسان رضوی، «محمود امانی» به عنوان مدیرکل جدید فرودگاه های استان معارفه و از تلا‌ش‌های «محمد باقر قاسم زاده» تقدیر شد. «سیاوش امیرمکری» مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در این نشست با اشاره به اولویت های کاری درخواست شده از مدیرکل جدید استان گفت: در یکی از مطالعات مربوط به ایجاد باند جدید فرودگاه، سه یا چهار مسیر مختلف تدارک دیده شده است که در بهترین حالت بازهم یک گوشه ای از شهر را تحت تاثیر خود قرار می دهد و ایجاد باند سوم فرودگاه چیزی حدود ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد اما به هرحال این یکی از اولویت های کاری مدیرکل جدید خواهد بود.
ظرفیت فرودگاه مشهد ۶ میلیون مسافر خدمت رسانی به ۱۰ میلیون مسافر
وی تاکید کرد: جایگاه فرودگاه هاشمی نژاد ویژه و بسیار مهم است به طوری که سهم سفر هوایی در کشورمان ۳ تا ۵ درصد است اما در شهر مشهد مقدس و این فرودگاه ۲۰ درصد از سفرهای زائران امام هشتم به صورت هوایی صورت می گیرد. وی ادامه داد : فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد در رتبه‌بندی جهانی پایش ارائه خدمات، جایگاه دوازدهم را بین ۸۸ فرودگاه کشورهای مختلف کسب کرده لذا یک الگو برای سایر فرودگاه های کشور محسوب می‌شود.امیرمکری افزود: ظرفیت فرودگاه مشهد بر اساس محاسبات استانداردی که در این خصوص وجود دارد کمتر از شش میلیون مسافر است در حالی که عملکرد این فرودگاه حدود ۱۰ میلیون مسافر در سال است بنابراین همین فرودگاه در چند سال آینده نیاز به توسعه دارد. وی درخصوص تاکید استاندار خراسان رضوی برای ایجاد شهر فرودگاهی در مشهد نیز گفت: در دیداری که پیش از این نشست با استاندار محترم استان برگزار شد قول دادیم مطالعات شهر فرودگاهی مشهد را آغاز کنیم و این کار با همکاری مشاور خارجی و داخلی روی سایت های مد نظر انجام شود تا مراحل بعدی صورت گیرد. امیرمکری خاطرنشان کرد: رسم بر این بود مدیران کل فرودگاه هاشمی نژاد یا عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه ها یا مدیرکل فرودگاه مهرآباد شوند، ما پیشنهاد فرودگاه مهرآباد را به آقای قاسم زاده دادیم‌ اما ایشان به دلیل مسائل شخصی و بیماری فعلا تمایلی به حضور در فضای کاری سنگین ندارند.
تاکید استاندار بر ایجاد باند سوم
استاندار نیز در این دیدار اظهار کرد: با توجه به ظرفیت زائرانی که سالانه وارد مشهد می‌شوند، ضرورت دارد این کلان شهر در آینده شهر فرودگاهی داشته باشد. «علیرضا رزم‌حسینی» با بیان این که بخش‌خصوصی برای تامین منابع مالی آمادگی دارد، تاکید کرد: برای فراهم کردن مقدمات ساخت شهر فرودگاهی، در سطح استان آمادگی همکاری وجود دارد و زیرساخت های لازم را فراهم خواهیم کرد. وی خاطرنشان کرد: آلودگی صوتی ناشی از عبور پروازها از روی شهر مشهد، باعث بروز مشکلاتی برای مردم شده است لذا در کنار پرداختن به موضوع احداث شهر فرودگاهی جدید، ایجاد باند سوم در فرودگاه شهید هاشمی نژاد هم باید بررسی شود.
آمادگی شهرداری مشهد و بخش خصوصی برای احداث شهر فرودگاهی
«احمد یزدان پناه» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در این نشست گفت : صحبت هایی در خصوص شهر فرودگاهی مشهد با مدیران شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور انجام شده و اعلام کردیم بخش خصوصی و همچنین شهرداری مشهد از طریق تهاتر و راه های دیگر، آماده همکاری و سرمایه گذاری برای ساخت این پروژه هستند و قول مساعدی برای آغاز مطالعات این طرح داده شده است. محمدباقر قاسم زاده هم در این مراسم با ارائه گزارشی از دوران مسئولیت پنج ساله خود در اداره کل فرودگاه های استان گفت: پروژه های بزرگی مانند اتصال خط مترو به فرودگاه برای اولین بار در کشور، احداث پارکینگ طبقاتی، فعال کردن دو ترمینال برای پرواز های خارجی و آغاز احداث پروژه های عمرانی و فنی از کارهای انجام شده در این مدت بوده که امیدوارم در آینده این روند به همین شکل و با قوت بیشتری ادامه پیدا کند.
محمود امانی مدیر کل جدید شرکت فرودگاه های خراسان رضوی نیز صحبت درباره برنامه های خود را به فرصت های آینده و پس از استقرار کامل در این مسئولیت موکول کرد. شایان ذکر است، امانی سابقه مدیرکلی فرودگاه خراسان شمالی و هرمزگان، ذی حسابی و بازرسی فرودگاه شهرکرد و معاونت فرودگاه یزد را در کارنامه کاری خود دارد.
منبع: روزنامه خراسان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه