واکسیناسیون کودکان پنج تا ۹ سال در مشهد آغاز شد

  • ۲ سال قبل
  • 0

 مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آغاز واکسیناسیون کودکان پنج تا ۹ سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه با ۲ نوع واکسن سینوفارم و پاستوکووک خبر داد.

دکتر سعید فردین فر روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود:هم اکنون بیش از ۹۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دز اول واکسن  کرونا، ۸۳ درصد دز دوم و ۲۷ درصد دز سوم را دریافت کرده اند.
وی اضافه کرد: طبق تحقیقات انجام شده افرادی که ۲ دز واکسن کرونا را زده اند ۶۵ درصد و افرادی که سه نوبت را زده اند ۹۶ درصد در مقابل سویه جدید ایمنی دارند.
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مردم برای پیشگیری از تبعات سویه جدید کرونا نسبت به تزریق دز سوم واکسن کرونای خود، رعایت پروتکلهای بهداشتی و استفاده از ماسک اقدام کنند تا این که استفاده از ماسک در بین مردم به ۸۵ درصد برسد.
فردین فر افزود: هم اکنون ۶ شهرستانهای کلات، بینالود، بردسکن، رشتخوار و مشهد وضعیت قرمز دارند و شهرستانهای سرخس، تایباد، خواف، کاشمر، درگز و چناران نارنجی و شهرستانهای فریمان، قوچان، باخرز و خلیل آباد در شرایط زرد کرونایی هستند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کلانشهر مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد.
ارائه خدمات بهداشتی و درمان به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بنا بر آخرین گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا کنون ۶۱ میلیون و ۲۲۳ هزار و ۳۵۳ دُز اول، ۵۴ میلیون و ۶۱۱ هزار و ۸۵۷ دُز دوم و ۲۰ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۴۳۴  دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده است و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۳۶ میلیون و ۸۰ هزار و ۶۴۴ دُز رسیده است.

در شبانه روز گذشته ۳۷۴ هزار و ۹۹۸ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

منبع :ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *