تراژدی هولناک در گلباف

  • ۳ سال قبل
  • 0

۶ مامور عملیاتی برق کرمان در سیل و طغیان رودخانه غرق شدند و ۴ نفر هم در ۲ استان دیگر جان باختند
بارش های شدید در نیمه بهار باعث جاری شدن سیلاب در برخی نقاط کشور شد. در این میان شش نفر از نیروهای عملیاتی برق در کرمان هنگام کار روی شبکه برق و با زبان روزه جان خود را از دست دادند. چهار نفر دیگر نیز بر اثر سیل در دو استان کشور، جان باختند و یک نفر هم مفقود شده است.
وقوع سیلاب در ۸ استان و امدادرسانی به ۵۴۶ آسیب دیده
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از وقوع سیلاب در ۸ استان و امدادرسانی به ۵۴۶ آسیب دیده خبر داد.
به گزارش مهر، مهدی ولی پور افزود: در بارندگی‌های دوشنبه شب گذشته شش شهرستان و ۴۷ روستا از سیل و آب گرفتگی متأثر شدند که برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۷۸ تیم متشکل از ۳۲۵ نیروی عملیاتی، ۷۶ خودروی امدادی و یک فروند بالگرد به کار گرفته شدند. وی ادامه داد: با وقوع سیل در هشت استان اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، تهران و سیستان و بلوچستان، تا عصر سه شنبه به ۵۴۶ نفر امدادرسانی و ۳۷ خودرو رهاسازی شد، بیش از ۱۰۰ نفر نجات یافتند و ۴۸ باب منزل از آب تخلیه شد.
پیدا شدن پیکرهای ۱۰ مفقودی سیل در ۳ استان
رئیس سازمان امداد و نجات گفت: همچنین در عملیات جست‌وجو و نجات توسط امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به عصر سه شنبه، متأسفانه پیکر ۱۰ نفر از مفقودان سیل در استان‌های یزد، کرمان و خراسان جنوبی پیدا شد و عملیات جست‌وجو برای یک گمشده‌ دیگر همچنان ادامه دارد.
۱۱ مصدوم بر اثر حوادث جوی
سخنگوی سازمان اورژانس کشور هم گفت: از ۱۳ تا ۱۴ اردیبهشت، ۱۱ نفر بر اثر حوادث جوی مصدوم شدند. مجتبی خالدی در گفت و گو با مهر افزود: سه نفر بر اثر اصابت رعد و برق مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شدند که دو نفر در یاسوج و یک نفر در گرمسار بوده است. به گفته وی، هشت نفر از مصدومان هم در محل درمان شدند که این هشت نفر در شهر اردکان بودند. سخنگوی سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: بر اثر سیلاب، متأسفانه سه نفر در اردکان و شش نفر در گلباف جان خود را از دست دادند.
ماجرای تلخ جان باختن ۶ نیروی عملیاتی برق در سیل وحشتناک
به گزارش خبرنگار خراسان از کرمان، بارش‌های شدید و رگبارهای بهاری، باعث جاری شدن سیلاب و وارد آمدن خسارت های جانی و مالی در مناطق و بخش هایی از استان کرمان شد.
بر اساس این گزارش، دریک حادثه تلخ، در پی وقوع سیل در منطقه گلباف و قطع برق تعدادی از روستاها در روز دوشنبه، با فروکش کردن باران، شش نیروی عملیاتی از نیروهای برق شهرهای گلباف، ماهان و راین شهرستان کرمان به محل اعزام و عصر همان روز (ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه) هنگام انجام ماموریت و تعمیر شبکه برق به منظور برق دار کردن نقاط آسیب دیده روستای حرمک بخش گلباف (شهرستان کرمان)، گرفتار بارش شدید تگرگ و باران و سیلاب مجدد شدند و شش تن از نیروهای زحمتکش برق در طغیان رودخانه مفقود شدند و جان خود را از دست دادند. همچنین به گزارش ایرنا، بابایی فرماندار کرمان با اشاره به این که ۱۲ اردیبهشت شاهد بارش باران در بخش شهداد بودیم، افزود: بارش باران موجب وارد آمدن خسارت به برخی زیرساخت های این منطقه از جمله آب و برق شد. وی ادامه داد: بعد از قطع برق و آب و وارد آمدن خسارت به جاده ها، نیروهای ادارات برق، آب و راهداری شهرستان کرمان برای رفع مشکل به منطقه اعزام و ساعت ۵ عصر دوشنبه به منظور پیگیری و بررسی چرایی قطعی برق وارد منطقه شدند. فرماندار کرمان گفت: شرایط جوی منطقه گلباف مساعد بوده است؛ اما در بالادست و در سه راهی نیبید به سمت گلباف بارش شدید تگرگ اتفاق می افتد، به طوری که منطقه سفیدپوش می شود و بعد از آن، بارش باران شدید منجر به آب شدن تگرگ و جاری شدن سیلاب به سمت گلباف و غرق شدن شش نفر از نیروهای اداره برق شهرستان کرمان می شود. به گزارش خراسان، رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان هم گفت: به دنبال گزارش مفقودشدن شش تن از نیرو‌های اداره برق در شهر گلباف، بلافاصله ۱۴ گروه امداد و نجات زمینی و هوایی از جمعیت هلال احمر مرکز استان و شهر‌های گلباف، ماهان، شهداد و کرمان، نیروهای انتظامی، بسیج و سپاه، عوامل بخشداری و دهیاری ها وگروه های داوطلب از جمله آفرود از هیئت اتومبیلرانی به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: دو تیم امداد هوایی از طریق بالگرد جمعیت هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند و صبح دیروز سه شنبه پیکر بی جان شش نفر از قربانیان این حادثه را به نام های مصطفی ابراهیمی، علیرضا جعفری، مسلم دهقان، علی توسلی، محمد میزراحسینی و محسن توکلی پیدا کردند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان همچنین از پیدا شدن دو نوزاد و کودک در عملیات سیل گلباف و انتقال آن ها به کرمان خبرداد و گفت: عملیات جست و جو و نجات به منظور پیدا کردن سه نفر از بومیان منطقه نیز ادامه دارد.
بر پایه این گزارش، درشهرستان راور نیز جوان ۳۲ ساله ای بر اثر رعد و برق جان باخت. سیلاب همچنین باعث قطع آب و برق تعدادی از روستاهای استان کرمان و همچنین تلف شدن تعدادی از احشام و وارد آمدن خسارت هایی به زیرساخت های این استان شد.
بنابراین گزارش، جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، زینی وند استاندار کرمان ونمایندگان کرمان در مجلس شورای اسلامی در پیامی حادثه تلخ جان باختن شش نیروی عملیاتی برق در سیل کرمان را تسلیت گفتند و وزرای کشور و نیرو هم در تماس تلفنی با استاندار کرمان ضمن پیگیری این حادثه تلخ مراتب تسلیت خود را به خانواده های داغدیده ابلاغ کردند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *