تعیین تکلیف ۴هزار معلم حق‌التدریسی استان

  • ۳ سال قبل
  • 0

چهارم فروردین‌ماه امسال و پس از کش‌وقوس‌های فراوان، وزیر آموزش‌و‌پرورش اعلام کرد که مشمولان قانون تبدیل وضعیت که نیروهای حق‌التدریس و آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی هم شامل آن‌ها می‌شوند، در ماه‌های نخست سال ۱۴۰۰ تعیین تکلیف خواهند شد. تقریبا یک ماه و اندی پس از این‌اظهارنظر، مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش، اطلاعیه مربوط به تبدیل وضعیت ۳۰ هزار نفر از مشمولان قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق تدریسی و آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی، برای گذراندن دوره یک‌ساله مهارت‌آموزی در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را صادر کرد که براساس آن ۳۰ هزار نفر از مشمولان قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی برای دوره مهارت‌آموزی یک‌ساله به دانشگاه‌های فرهنگیان معرفی خواهند شد. آن‌طور که مسئولان آموزش‌وپرورش استان اعلام کرده‌اند، در خراسان‌رضوی ۴۰۰۰ نفر مشمول این‌قانون می‌شوند. دراین‌راستا معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی در تشریح جزئیات این‌قانون و با بیان اینکه در استان نزدیک به ۴۰۰۰ نفر مشمول قانون تبدیل وضعیت هستند، گفت: افرادی هستندکه با نهضت سوادآموزی همکاری داشتند، سربازمعلمان منقضی خدمت وسط سال که فعالیتشان را به احترام دانش‌آموزان تا پایان سال ادامه دادند، جامانده‌های خرید خدمات و افرادی که با مهد کودک یا پیش‌دبستانی‌های دولتی همکاری داشتند هم جزو مشمولان این‌قانون هستند و باید تبدیل وضعیت شوند.

استخدام پیمانی‌ برای حق‌التدریس‌ها
علی ابری اول ادامه داد: از ۲ سال قبل به‌کارگیری ۴ گروه از معلمانی که از سال ۷۹ تا ۹۱ سابقه کار داشتند به شکل حق‌التدریس آغاز شد که این‌گروه‌ها به شکل حق تدریس دعوت به کار شدند و قرار است پس از طی دوره دانشگاه فرهنگیان استخدام پیمانی شوند.

به‌کارگیری نیرو، فقط با آزمون
وی با اشاره به تعیین تکلیف افراد مردودشده در آزمون‌ جذب نیز خاطرنشان کرد: افراد قبول‌شده در این‌آزمون مجاز به شرکت در دوره دانشگاه فرهنگیان شدند اما مردودی‌های آزمون در وضعیت بلاتکلیفی بودند که حالا با دستور وزیر آموزش‌و‌پرورش این‌افراد تعیین تکلیف شدند و آن‌ها نیز پس از شرکت در دوره آموزشی استخدام پیمانی خواهند شد. البته اکنون به‌کارگیری و جذب نیروی جدید برای تأمین نیاز آموزش‌وپرورش فقط از روش آزمون استخدامی و دانشگاه تربیت معلم دنبال می‌شود.
منبع: شهرارا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه