طرح ساماندهی پایانه مرزی «دوغارون» خراسان رضوی پیشرفت ۲۰ درصدی دارد

  • ۹ ماه قبل
  • 0

معاون فنی و راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: طرح جامع ساماندهی پایانه مرزی دوغارون تایباد هم مرز با کشور افغانستان و در پهنه‌ای به مساحت ۳۰ هکتار، تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

محمود آنت افزود: طرح جامع ساماندهی پایانه مرزی دوغارون که از پروژه های مهم راهداری خراسان رضوی است، از بهمن سال ۱۴۰۰ با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون اسکلت فلزی سالن تجاری در پایانه مرزی دوغارون برپا شده و دیوار چینی این مجموعه نیز در حال انجام است، بیان کرد: همچنین پی ریزی (فونداسیون) سالن مسافری پایانه مرزی دوغارون انجام شده و اسکلت فلزی آن نیز در حال آماده سازی است.

به گفته وی، پیش بینی می‌شود تا ۲ هفته دیگر ساخت اسکلت سالن مسافری طرح ساماندهی پایانه مرزی دوغارون تکمیل شود.

معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی اضافه کرد: محوطه سازی مسیر مسافری در طرح جامع پایانه مرزی دوغارون نیز در حال ساخت است.

آنت بیان داشت: البته باید توجه داشت اقدامات موقتی برای پذیرایی و عبور زائران اربعین افغانستانی نیز در حال انجام است و بواسطه افزوده شدن این اقدامات سرعت پیشرفت کار آن چنان بالا نیست.

بر اساس اعلام وزارت راه وشهرسازی طرح جامع پایانه‌ مرزی دوغارون به عنوان مهمترین گذرگاه مرزی ایران با افغانستان اسفند سال ۱۴۰۰ در شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور به تصویب رسید.

و به نقل از پرتال فرمانداری تایباد؛ سالانه افزون بر یک میلیون مسافر ایرانی و خارجی به صورت قانونی از طریق گذرگاه زمینی دوغارون بین ۲ کشور ایران و افغانستان رفت و آمد می کنند که این حجم زیاد تردد مسافر از مرز نقش بسزایی در اشتغال کشور همسایه در حوزه های مختلف دارد.

بر اساس اعلام گمرک دوغارون پارسال بیش از ۲ میلیون تن کالا از طریق این مرز جابجا شده که ۴۶۰ هزار تن آن صادرات و بقیه ترانزیت کالا به افغانستان ثبت شده است.

پایانه مرزی دوغارون در ۱۸ کیلومتری تایباد و مرکز این شهرستان ۱۲۰ هزار نفری نیز در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *