میانگین نرخ باسوادی در خراسان رضوی ۹۷.۷ درصد است

  • ۲ سال قبل
  • 0

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: میانگین نرخ باسوادی در جمعیت هدف ۱۰ تا ۴۹ سال خراسان رضوی ۹۷.۷ درصد است.

مصطفی اسدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آخرین آمار، میانگین نرخ باسوادی در جمعیت هدف ۱۰ تا ۴۹ سال در کشور ۹۶.۶درصد و در این استان ۹۷.۷ درصد است که بالاتر از میانگین کشوری است.

وی ادامه داد: با ارزیابی جدید پیش بینی می شود نرخ سواد در خراسان رضوی به ۹۸.۱ تا ۹۸.۲ درصد در جامعه هدف هم برسد که رویدادی مبارک و نشان از تلاشهای بی وقفه در این عرصه است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: این استان علاوه بر موفقیت در افزایش نرخ باسوادی در زمینه فعالیت مراکز یادگیری و یاددهی نیز در کشور رتبه برتر را دارد.

اسدی افزود: هم اکنون ۱۱۲ مرکز یادگیری و یاددهی در سطح خراسان رضوی فعال است که رتبه نخست کشور را از آنِ این استان کرده است همچنین ۱۸ مرکز پیوند سواد و زنـدگی با هدف توانمنـدسازی و ایجاد فرصت یادگیری مادام العمر برای افـراد بی‌سـواد و کم سواد در استان مشغول فعالیت هستند.

معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: سال گذشته این استان در دوره انتقال، دوره تحکیم، دوره آموزش سواد ویژه اتباع، توانمندسازی نیروی انسانی، اطلاع رسانی، تبلیغ و ترویج و همچنین در اجرای طرح “پیوند سواد و زندگی” جایگاه نخست کشور را کسب کرد.

اسدی افزود:همچنین این استان موفق به کسب رتبه دوم کشور در سنجش و ارزشیابی تحصیلی، آموزش عشایر، شورای پشتیبانی سوادآموزی، توزیع اقلام و محتوای آموزشی و مسابقات کتابخوانی شده است.

منبع :ایرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *