جلیل فخرایی شاعر و روزنامه‌نگار مشهدی درگذشت

  • ۲ سال قبل
  • 0

جلیل فخرایی شاعر و روزنامه نگار مشهدی شب گذشته در پی سکته قلبی درگذشت.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: براساس پیگیری انجام شده قرار است پیکر این مرحوم روز چهارشنبه ساعت ۱۱ صبح در حرم رضوی طواف داده شود و سپس در قطعه هنرمندان بهشت رضا (ع) به خاک سپرده شود.

جلیل سروری افزود: هم اکنون پیگیری های لازم برای ترخیص پیکر آن مرحوم از بیمارستان و سپری شدن مراحل تغسیل و تدفین در حال انجام است.

همچنین این مقام مسوول با صدور پیامی ضمن اعلام تسلیت به جامعه هنری استان خراسان رضوی نوشت: خبر تلخ درگذشت مرحوم جلیل فخرایی، هنرمند فعال حوزه شعر و ادب و خبرنگار پرتلاش خراسان رضوی موجب دریغ و افسوس شد. سالها حضور پررنگ آن مرحوم در حوزه ادب و رسانه استان با توفیقات فراوانی همراه بود که سطور باقی مانده از روزنامه های شهرآرا و قدس، گواه آن است.

وی ادامه داد: اینجانب درگذشت این شاعر نام آشنا که آثار ارزشمندش همواره به یادماندنی خواهد بود را به خانواده آن مرحوم و جامعه فرهنگی و رسانه استان و کشور تسلیت گفته و برای آن عزیز از دست رفته آرزوی مغفرت و علو درجات و برای خانواده محترم ایشان صبر و شکیبایی مسالت دارم.

پسردایی مرحوم فخرایی نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: جلیل فخرایی انسانی بسیار خونگرم بود و سعی می‌کرد تا گره از کار دیگران باز کند و حتی در دوران مدرسه که با یکدیگر همکلاس بودیم شاهد بودم به افرادی که در درس ادبیات دچار مشکل بودند بدون هیچ چشم‌داشتی کمک می کرد.

محمدرضا رضایی افزود: شاعران و نوازندگان موسیقی سنتی شهر مشهد روزهای جمعه در منزل پدر مرحوم من حضور پیدا می‌کردند و اولین مشق های شعری مرحوم فخرایی در این نشست ها شکل گرفت.

وی اضافه کرد: او سپس برای تحصیل رشته فلسفه به تبریز رفت و بعد از بازگشت با نشریات مختلفی کشوری و استانی همکاری می‌کرد.

رضایی گفت: از وی دست نوشته های بسیاری باقی مانده است و شاید در آینده این شعرها به چاپ برسد.

او با اشاره به پیوند کلیه مرحوم فخرایی طی سالهای گذشته گفت: وی در سال ۱۳۸۳ پیوند کلیه کرد و با توجه به این که عمر پیوند حدود ۱۰ سال است چندین سال نیز در حال دیالیز بود ولی متاسفانه ماه گذشته ایشان سکته ای کرد و در پی آن نیز شب گذشته به واسطه سکته مجدد جان به جان آفرین تسلیم کرد.

مرحوم جلیل فخرایی متولد سال ۱۳۴۹ در مشهد بود که شعر گفتن را از حدود سال ۱۳۶۸ آغاز کرد. وی در مقاطع زمانی مختلف با مجله‌های “آشنا” و “امیدانقلاب” و همچنین روزنامه‌های “شهرآرا” و “قدس” همکاری داشت.
مرحوم فخرایی در کنار شاعری و سرودن غزل و دوبیتی، به گردآوری موضوعی اشعار شاعران خراسان رضوی می پرداخت و حضور فعالی در انجمن‌های ادبی مشهد داشت و عضو شورای شعر سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی بود.

منبع:ایرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *