• صفحه خانگی
  • >
  • اجتماعی
  • >
  • مراجعه روزانه ۴۰۰۰ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا به مراکز سرپایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مراجعه روزانه ۴۰۰۰ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا به مراکز سرپایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

  • ۲ سال قبل
  • 0

مدیر توسعه و ارتقاء شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روزانه ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز منتخب و سرپایی در مناطق تحت پوشش دانشگاه مراجعه می‌کنند.

دکتر محمد حسن درخشان با اشاره به اینکه در دو هفته اخیر میزان مراجعات مردمی و موارد مثبت کرونا افزایش قابل توجهی یافته است، خاطرنشان کرد: از افراد مراجعه کننده تست پی‌سی‌آر گرفته می‌شود که ۵۰ تا ۵۵ درصد این تست‌ها مثبت است.

وی با اشاره به اینکه عمده بیماران، سرپایی هستند و نیاز به مراقبت‌های بیمارستانی ندارند، گفت: ۳۸ درمانگاه بخش خصوصی نیز مجوز انجام تست رپید را دریافت کردند که بعد از ثبت در سامانه، مراقبت‌های لازم برای بیمار انجام می‌شود تا کارشناسان بهداشت بتوانند بیماران را رهگیری و پیگیری کنند.

مدیر توسعه و ارتقاء شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ۹ درمانگاه و مرکز منتخب شبانه‌روزی نیز ویژه بیماران کرونا در نظر گرفته شده است تا به بیماران در تمام ساعات شبانه روز ارائه خدمت کنند، گفت: البته بیشتر مراجعات مردمی در دو شیفت صبح و عصر است و موارد اندکی در شیفت شب مراجعه دارند.

درخشان با بیان اینکه میزان سرایت سویه اومیکرون ۱۰ تا ۲۵ برابر دلتا گزارش شده است، گفت: اگر در یک خانواده یک نفر مثبت باشد و در مراسم دورهمی شرکت کند تمام افراد آن مهمانی یا دورهمی مبتلا می‌شوند و در این میان خطر اصلی برای سالمندان، بیماران زمینه‌ای، مادران باردار و افرادی است که واکسیناسیون خود را تکمیل نکردند یا دوز سوم را دریافت نکردند، است.

وی با بیان اینکه سالمندان و مادران باردار و بیماران زمینه‌ای باید در قرنطینه معکوس به سر برند، گفت: افراد دارای علامت نیز تا بهبودی کامل باید در قرنطینه باشند تا افراد بیشتری را مبتلا نکنند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، درخشان تاکید کرد: رکن اصلی جلوگیری از سرایت بیشتر بیماری در خانه ماندن، پرهیز از دورهمی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از گردش بدون علت در بازارها و معابر است .

وی گفت: واکسیناسیون نیز تاثیر بسیار زیادی در کاهش خطر بیماری و جلوگیری از وخامت حال بیماران دارد و  همانطور که گزارش شده است بیش از ۹۰ درصد مرگ ومیر ناشی از کرونا در افرادی رخ داده که واکسیناسیون خود را انجام نداده یا تکمیل نکرده‌اند.
منبع :ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *