حجم معاملات در بورس خراسان ۲۸ درصد افزایش یافت

  • ۵ سال قبل
  • 0

مدیر بورس اوراق بهادار استانهای خراسان رضوی و خراسان شمالی گفت: حجم معاملات در بورس این استانها طی فروردین ماه امسال نسبت به اسفند ماه پارسال ۲۸ درصد افزایش یافت.

حسین خدادوست افزود: حجم معاملات در بازار بورس استان های خراسان رضوی و خراسان شمالی طی فروردین ماه امسال ۶ هزار و ۴۰۳ میلیارد ریال ثبت شد در حالی که این رقم در اسفند ماه پارسال پنج هزار و ۱۴ میلیارد ریال بود.

وی اظهار داشت: حجم معاملات فروردین ماه امسال در بورس استانهای خراسان رضوی و خراسان شمالی نسبت به فروردین ماه سال گذشته نیز بیش از ۷۰۰ درصد افزایش داشت که نشان دهنده افزایش سرمایه گذاری در بورس توسط مردم این دو استان است.

وی گفت: شاخص کل بورس در پایان فروردین ماه امسال ۲۰۴ هزار و ۳۷۵ واحد گزارش شد که نسبت به پایان اسفند سال گذشته که شاخص آن ۱۷۸ هزار و ۶۵۹ واحد بود، ۲۵ هزار و ۷۱۶ واحد و معادل ۱۴ درصد رشد داشته است.

خدادوست افزود: بورس به عنوان یک بازار تامین مالی مطمئن برای واحدهای اقتصادی در هر کشور است که نسبت به سیستم بانکی شرایط بهتری برای تامین مالی شرکتها دارد.

وی اظهار داشت: با این حال تامین مالی شرکتها از این بازار سهم اندک دارد و شرکتها به دلایل مختلف به بورس وارد نمی شوند بطوریکه در استان خراسان رضوی ۳۰ شرکت در بورس و فرابورس وارد شده اند.

وی با تاکید بر اینکه مردم بدون مطالعه و شناخت از بازار بورس در آن سرمایه گذاری نکنند گفت: آموزش و شناخت از بازار بسیار اهمیت دارد زیرا در صورت نداشتن مطالعه، فرد متضرر می شود.

خدادوست افزود: این آموزشها به صورت رایگان توسط سازمان بورس اوراق بهادار ارائه می شود.

منبع: ایرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه