• صفحه خانگی
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • افزایش ۴۷ درصدی تسهیلات ازدواج در خراسان رضوی | تأثیرات مثبت توافق ایران و عربستان در اقتصاد

افزایش ۴۷ درصدی تسهیلات ازدواج در خراسان رضوی | تأثیرات مثبت توافق ایران و عربستان در اقتصاد

  • ۸ ماه قبل
  • 0

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: در پنج ماه نخست امسال ۷۳۵میلیون دلار در ۳۷طرح در خراسان رضوی سرمایه‌گذاری شده است.

رضا خواجه‌نائینی صبح امروز ، در نشست خبری با اهالی رسانه اظهار کرد: بین همه استان‌های کشور، خراسان رضوی رتبه نخست جذب سرمایه‌گذاری را در اختیار دارد. سال۱۴۰۰ در ۹۲طرح به ارزش ۸۵میلیون دلار در خراسان رضوی سرمایه‌گذاری شد.اضافه کرد: این میزان در سال ۱۴۰۱، ۲۹۹میلیون دلار بود که در قالب ۵۸طرح تعریف شد.

خواجه‌نائینی با بیان اینکه در پنج ماه نخست امسال بیشترین حجم سرمایه‌گذاری در استان توسط کره جنوبی صورت گرفته، گفت: این سرمایه‌گذاری‌ها عمدتا در بخش پتروشیمی به ارزش ۶۱۷میلیون دلار بوده است. البته باید توجه کرد که عمده سرمایه‌گذاری‌ها در استان از سوی افغانستان صورت می‌گیرد. به طور دقیق‌تر ۵۹درصد سهم سرمایه‌گذاری خارجی در استان به افغانستان تعلق دارد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی اضافه کرد: چین با ۱۳درصد و آلمان و بلژیک با ۳درصد در جایگاه بعدی قرار دارند.

خواجه‌نائینی خاطرنشان کرد: ۶۲درصد سرمایه‌گذاری‌ها مربوط به بخش صنعت و معدن، ۱۴درصد مربوط به بخش حمل و نقل، ۱۱درصد مربوط به بخش کشاورزی، ۸درصد مربوط به بخش ساختمان و ۵درصد مربوط به بخش خدمات بوده است.

مجوزهای پرتقاضای استان در سامانه صدور مجوز‌ها

وی در خصوص درگاه ملی صدور مجوز‌ها گفت: این سامانه از پارسال شروع به‌کار کرد و تمام مجوز‌های فعالیت‌های اقتصادی را دولت از طریق این درگاه انجام می‌دهد و در واقع رابطی است بین دستگاه‌ها و مردم. تقریبا ۹۸درصد دستگاه‌ها، اصناف و مجوز‌های فعالیت اقتصادی در این سامانه بسترسازی شده است.
خواجه‌نائینی درباره مجوزهای پرتقاضا در استان افزود: در پنج ماه اول سال بیشترین تقاضا به سامانه درخواست مجوز به ترتیب پروانه اشتغال به کار مهندسی، تأسیس واحد تولید صنعتی، کسب و کار خانگی، خیاطی، پروانه مشاور املاک، خرده‌فروشی پوشاک زنانه، پروانه طبابت، قالی‌بافی و غیره است.

وی افزود: امتیازی که سامانه ملی مجوز‌ها دارد این است که عموم می‌توانند با کدملی فرد تمام مجوز‌هایی که در نقاط مختلف کشور دریافت کرده را متوجه شوند.

شناسایی اموال مازاد

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان خراسان با اشاره به اینکه پاسخ‌گویی به درخواست مجوز‌ها در هر بخشی دارای زمان‌بندی است که متناسب با آن دستگاه‌ها باید پاسخ‌گو باشند، افزود: در استان بیشترین تأخیر در پاسخ‌گویی مربوط به خلیل آباد است که ۲۹درصد درخواست‌ها با تأخیر پاسخ داده شده است. شهرستان‌های طرقبه شاندیز، سبزوار و مشهد نیز از دیگر شهر‌های استان هستند که در پاسخ‌گویی تأخیر دارند.
وی افزود: ۱۹هزار و ۵۰۰درخواست مجوز در پنج ماه مربوط به مشهد بوده است. به لحاظ تأخیر در پاسخ‌گویی دستگاه‌ها بیشترین آن مربوط به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بوده است، سازمان نظام روانشناسی، مجوز‌های اصناف، وزارت ورزش و جوانان از دیگر دستگاه‌ها بوده است.

وی در خصوص شناسایی اموال مازاد استان تصریح کرد: ۱۸۵ملک مازاد به ارزش ۱۹.۶همت در استان شناسایی شده که از این تعداد ملک تاکنون ۴۶ملک به ارزش ۵۶۹۸میلیاردتومان امروز رونمایی شده است. یک ملک دیگر مربوط به شرکت برق است که به هیئت مولدسازی هم رفته و به‌زودی فراخوان مزایده آن اعلام می‌شود و اولین ملکی است که به‌زودی واگذاری و مزایده آن انجام می‌شود. این ملک شرکت برق هزار و۷۰۰میلیارد تومان کارشناسی شده که در راستای پروژه‌های شرکت برق است.

خواجه‌نائینی یادآورشد: در حوزه تسهیلات بانکی باید گفت تسهیلات ازدواج ۴۷درصد افزایش داشته است و در بحث فرزندآوری هم رشد تسهیلات داشتیم به‌طوری‌که در سال۱۴۰۱، ۶۰هزار وام فرزندآوری در استان به رقم ۲.۶همت پرداخت شده و در چهارماهه سال۱۴۰۲   ۲۰هزار وام به ارزش هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است. همچنین در سال۱۴۰۱ تسهیلات ازدواج ۷۰هزار وام به رقم ۱۱همت پرداخت شده که در چهار ماهه۱۴۰۲، ۱۷ هزارو۲۰۰ وام به ارزش ۳.۴همت پرداخت شده است.

تأثیر توافق ایران و عربستان در اقتصاد مشهد 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی همچنین درخصوص تأثیرات توافق ایران و عربستان در اقتصاد مشهد یادآورشد: مسلما توافق ایران و عربستان اتفاقات تجاری خوبی در مشهد به دنبال دارد. استقرار سفرا و کنسولگری عربستان در مشهد و افزایش تعداد پروازها، قطعا روی گردش مالی در مشهد تأثیر می‌گذارد و در تمام حوزه‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری در مشهد، شاهد اتفاقات مثبتی خواهیم بود.

منبع:شهرآرا نیوز

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *