حدود ۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در خراسان رضوی بهره برداری شد

  • ۸ ماه قبل
  • 0

۹ هزار و ۴۷۷ واحد مسکونی در خراسان رضوی امروز پنجم شهریور ماه طی ارتباط ویدئو کنفرانسی با رییس جمهور به بهره برداری رسید.

استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت: این واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در استان به ارزش پنج هزار میلیارد ریال افتتاح می شود که هزار و ۱۲۰ واحد از آن مربوط به حاشیه شهر مشهد است.

یعقوبعلی نظری افزود:سهم ابلاغی استان از نهضت ملی مسکن ۳۹۱ هزار واحد مسکونی است که ساخت ۱۹۵ هزار واحد از این تعداد به عنوان مسکن حمایتی در دستور کار است.

وی ادامه داد: در این بخش نیز ثبت نام ۱۲۶ هزار نفر نهایی شده است و تامین زمین به عنوان نخستین مولفه در این حوزه بسیار مورد تاکید است.

استاندار خراسان رضوی گفت: در این راستا تا کنون بیش از چهار هزار هکتار زمین برای ۱۸۰ هزار واحد مسکونی تامین و ۱۸۹ سایت در استان آماده سازی شده است.

نظری افزود: برای صدور پروانه رایگان نیز توافقاتی با ۶۵ شهرداری در خراسان رضوی صورت گرفته و خدمات نظام مهندسی نیز رایگان است.

وی ادامه داد: همچنین عملیات اجرایی ساخت بیش از ۲۳ هزار واحد مسکونی در روستاها آغاز شده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: ۲ هزار و ۲۹۷ مورد ثبت نام در واگذاری مسکن طرح جوانی جمعیت نیز نهایی شده و هزار و ۴۸۴ مورد از این تعداد واگذار شده است.

نظری افزود: بهره برداری از بخش های اول و دوم مجتمع ۲ هزار و ۱۱۰ واحدی «شاملو» از جمله طرح هایی است که امروز در مشهد طی ارتیاط ویدئوکنفرانسی با رییس جمهوری بهره برداری شد.

شهردار مشهد نیز در خصوص گفت: این مجتمع طرح مشارکتی در زیربنای بیش از ۲۸۲ هزار مترمربع است که در منطقه رسالت ۸۱ احداث شده است.

محمدرضا قلندر افزود: این مجتمع بزرگترین طرح مشارکتی شهرداری مشهد است و جذب سرمایه‌گذار و ورود به پروژه‌های مشارکتی یکی از سیاست‌های مدیریت شهری در حوزه اقتصادی است.

وی تاکید کرد: از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی به‌ویژه در مناطق کم برخوردار و حاشیه‌ای حمایت می‌کنیم.

امروز (یکشنبه) همزمان با هفته دولت، به دستور رئیس جمهور ۱۰۱ هزار و ۲۷۸ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور بهره‌برداری و افتتاح می‌شود که ۹ هزار و ۴۷۷ واحد مسکونی از این تعداد مربوط به خراسان رضوی است.

افتتاح‌ طرحهای مسکن در هفته دولت شامل واحدهای مسکونی نوسازی شده در بافت‌های فرسوده، خود مالکی، مسکن روستایی و مسکن‌های حمایتی دولت و واحدهای باقی مانده مسکن مهر در سراسر کشور است.

 

منبع:ایرنا

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *