• صفحه خانگی
  • >
  • اجتماعی
  • >
  • آماده‌باش ۱۰هزار نفری جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی در ایام نوروز ۱۴۰۳

آماده‌باش ۱۰هزار نفری جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی در ایام نوروز ۱۴۰۳

  • ۱ ماه قبل
  • 0

محسن ذاکریان در حاشیه افتتاحیه طرح ملی خدمات نوروز ۱۴۰۳ عنوان کرد: براساس آمارها بیش از ۹۰ درصد از سفرها با خودرو شخصی است و وظیفه حاکمیتی هلال‌احمر نیز بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: در قالب طرح مذکور تا پایان تعطیلات عید نوروز و حتی عید فطر، ۳۹ پایگاه ثابت و سیار با تعداد ۱۱۰ خودرو عملیاتی و ۱۰هزار نفر روز نیروی داوطلب در سطح جاده‌های استان مستقر هستند و مسافران گرامی در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانند با تلفن سراسری ۱۱۲ تماس بگیرند.

مدیرکل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی ادامه داد: طرح دیگری که در نوروز امسال پیاده‌سازی کرده‌ایم، استقرار ایستگاه‌های جوانان هلال‌احمر در مبادی ورودی شهر و اطراف حرم مطهر رضوی است. در این طرح، ۳۰ ایستگاه به اسم «به رفت» به منظور بهبود ایمنی سفرهای نوروزی از ساعت ۸ صبح تا ۲۲ فعال خواهند بود. همچنین ایستگاه‌های موارد ایمنی سفر و نمازخانه‌های جاده‌ای نیز برپا شده است که با ظرفیت ۳ هزار نفر روز فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

ذاکریان همچنین به فعالیت‌های درون‌شهری جمعیت هلال‌احمر با محوریت مشهد هم اشاره و خاطرنشان کرد: در مشهد، تجمع انبوه جمعیت در لحظه سال تحویل را در پیش خواهیم داشت. متاسفانه امسال توفیق شنیدن بیانات مقام معظم رهبری را در جمع مردم نداریم؛ اما شب‌های قدر با حضور جمعیت پرشور در پیش خواهد بود.

مدیرکل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی افزود: به همین منظور، حدود ۳۰۰ نفر در اطراف حرم مطهر رضوی به‌علاوه یک فروند بالگرد امدادی هم آماده‌باش خواهند بود.

ذاکریان در مورد تغییرات برنامه امدادی نوروز ۱۴۰۳ نسبت به نوروز سال گذشته نیز توضیح داد: در نوروز پیش‌رو، از نیروهای آموزش‌دیده‌تر و باتجربه در عملیات و امداد استفاده خواهد شد و از افرادی که در عملیات سیل و زلزله همراهمان بودند، بیشتر بهره خواهیم برد.

گفتنی است؛ در پایان مراسم از برخی امدادگران حاضر در زلزله افغانستان به نمایندگی از تمامی امدادگران مامور به این کشور به‌علاوه امدادگران سیل سیستان و بلوچستان تقدیر به‌عمل آمد.

منبع : شهرآرانیوز

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *