هیچ نقطه‌ای در خراسان رضوی وجود ندارد که بی‌بهره از خدمات پستی باشد

  • ۲ سال قبل
  • 0

مدیرکل پست استان خراسان رضوی گفت: در این استان با تشکیل بانک اطلاعات مکانی حدود پنج میلیون مکان با کدپستی منحصر به فرد تعریف شده است و هیچ نقطه‌ای در خراسان رضوی وجود ندارد که بی‌بهره از خدمات پستی باشد.

محمدرضا شفیعی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان نیشابور افزود: این بانک اطلاعات مکانی شامل حدود سه ملیون و ۵۰۰ مکان شهری و یک میلیون ۵۰۰ مکان روستایی است که در تسهیل و توسعه کسب‌ و کارها بسیار موثر است.

وی ادامه داد: در گذشته حدود ۸۰درصد مرسولات پستی در قالب پست‌نامه‌های کمتر از ۲کیلوگرم شامل پاکت، قبض و مطبوعات بود که با شیوع کرونا و گسترش فضای مجازی نوع این مرسولات به بسته‌های پستی تغییر یافت.

مدیرکل پست استان خراسان رضوی گفت: این اتفاق خوبی بود و امروز شاهد هستیم ارسال قبوض و برخی خدمات که قبلا با پست انجام می‌شد امروز از طریق پیام‌های الکترونیک صورت می گیرد اما برای ارسال بسته‌ها و اشیاء هنوز نیازمند خدمات پستی هستیم و برای ارائه خدمات بهتر ناوگان ترابری و تجهیزاتی پست اصلاح و بهینه شد.
شفیعی افزود: امروز در پست مشهد سیستم تجزیه هوشمند مرسولات پستی راه‌اندازی شده و در حال توسعه است تا ۱۱۰ نقطه پستی مشهد به این سیستم مجهز شوند که موجب افزایش دقت و سرعت و کاهش هزینه‌ها می شود.
وی اضافه کرد: طی این مدت کرونا منافع ناخواسته ای را برای پست ایجاد کرد و خریدهای اینترنتی را افزایش داد اما باید توجه داشت که نرخ و خدمات پستی فعلی متعلق به پنج سال قبل است که این موجب زیان انباشته در سطح استان و کشور در این حوزه شده است.

او ادامه داد: پس از مشهد اداره پست نیشابور دارای بیشترین موزع مرسولات پستی در خراسان رضوی است.

در این‌ نشست  از ورزشکاران قهرمان نیشابوری مهناز حسن زاده و رضا فضلی در المپیک ناشنوایان ۲۰۲۱ برزیل قدردانی شد.
شهرستان  ۴۰۰هزار نفری نیشابور در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی و در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

منبع :ایرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *