• صفحه خانگی
  • >
  • اجتماعی
  • >
  • حضور فعال آستان قدس رضوی در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

حضور فعال آستان قدس رضوی در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

  • ۲ سال قبل
  • 0

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی از حضور فعال آستان قدس رضوی در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

عبدالحمید طالبی در گفتگو با خبرنگار آستان‌نیوز به حضور موسسات علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در سی و سومین  نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اشاره و عنوان کرد: این موسسات ذیل سازمان علمی فرهنگی با ارائه بالغ بر هزار و ۵۵۰ عنوان کتاب در این نمایشگاه حضور یافته‌اند.
وی بیان کرد: سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با تفکیک موضوعات، عناوین و مخاطب شناسی آثار خود را در  سه بخش به مخاطبان عرضه کرده است؛ در غرفه عمومی با حضور موسساتی همچون بنیاد پژوهش‌های اسلامی، شرکت به نشر، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، موسسه جوانان و آفرینش‌های هنری، ۱۰۲۰ عنوان کتاب در موضوعات مختلف به نمایش گذاشته است.

طالبی به موضوعات این آثار اشاره و تصریح کرد: این آثار در موضوعاتی همچون سیره و زندگانی امام رضا(ع) قرآن و علوم قرآنی، حدیث، کلام، تاریخ اسلام، اخلاق و تربیت اسلامی، هنرهای اسلامی، جوانان و سبک زندگی، اهل بیت(ع)، رمان، ادبیات، مذهبی، ادبیات و روانشناسی دینی برای مخاطبان عرضه شده است.
وی ادامه داد: همچنین غرفه کتاب‌های عربی با متراژ ۴۵ متر آثاری را با موضوعات قرآنی، حدیثی، فقه، روانشناسی اسلامی، آستان قدس و زائران برای مخاطبان خارجی ارائه شده است.
رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: غرفه کودک با عرضه ۳۰۰ عنوان کتاب میزبان کودکان و جوانان در این نمایشگاه است.

برگزاری نشست‌های علمی 
وی بیان کرد: در حاشیه نمایشگاه نیز نشست‌های علمی با موضوعات مختلف پیش‌بینی و اجرا خواهد شد که رونمایی و معرفی کتاب‌هایی همچون «اسناد حضور زنان در آستان قدس رضوی در دوره صفویه»، «گنجینه مهرهای رضوی»، «اسناد طب سنتی»، «پند بیهوده»، «قاعده طلایی»، «ذخیره المعاد»، «آیین کشورداری»، «بررسی مرزهای تخیل در داستان‌های اهل بیت(ع)»، «چالش‌های تصویرگری کتاب‌های دینی کودک» و… با حضور مولفان این آثار از جمله این برنامه هاست.

همکاری با دو ناشر خارجی 
طالبی در ادامه یکی از برنامه‌های محوری حضور مجموعه موسسات آستان قدس رضوی در این نمایشگاه را همکاری‌های علمی با دو ناشر خارجی ذکر کرد و گفت: ناشر «زین‌العابدین» در کشور عراق آمادگی خود را برای خرید کتاب «سید مرتضی» و ناشر لبنانی نیز آمادگی خود را برای خرید و تجدید چاپ کتاب «منتهی المطلب» اثری از انتشارات بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی با تیراژ بالا اعلام کرده است.

منبع :آستان نیوز

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *