خراسان رضوی در تدارک استقبال از زائران پیاده در دهه آخر صفر

  • ۲ سال قبل
  • 0

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی از تدارک و برنامه‌ریزی استان برای استقبال از زائران پیاده در دهه آخر صفر خبر داد.

سیدجواد موسوی اظهار کرد: بخشداری احمدآباد، شهرداری مُلک‌آباد و اداره میراث ‌فرهنگی مشهد با هماهنگی صورت گرفته با دیگر دست‌اندرکاران طرح استقبال از زائران پیاده بارگاه رضوی را آماده کرده‌اند.

وی ادامه داد: این طرح برای اجرا در ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان و استان نیز مطرح و بررسی خواهد شد تا تمام دستگاه‌های مرتبط با خدمات‌رسانی به زائران پیاده برنامه‌ریزی لازم برای استقبال از زائران را انجام دهند.

موسوی یادآور شد: بخش احمدآباد ورودی و پیشانی شهر مشهد از مسیرهای جنوب کشور است و با توجه به افزایش تعداد و تجمیع زائران پیاده که از مسیرهای مختلف به سمت مشهد در حرکت هستند، این محدوده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به خدمات بیشتری نیاز است.

حسین امیرکلالی، رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشهد، در ادامه گفت: محور ملک‌آباد مهم‌ترین ورودی شهر مشهد است که سالانه میزبان میلیون‌ها زائران ورودی و خروجی مشهدالرضا(ع) است.

وی افزود: طی هماهنگی صورت‌ گرفته با بخشداری احمدآباد و شهرداری ملک‌آباد برای اسکان و پذیرایی زائران پیاده تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

بر اساس گزارش روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی امیرکلالی با بیان اینکه در بخش احمدآباد مشهد ۴۴ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده، افزود: باززنده‌سازی کاروانسراهای تاریخی اسحاق‌خانی به عنوان مجتمع گردشگری و فعالیت چندین نوع از تاسیسات گردشگری و قابلیت‌های تاریخی و فرهنگی از جمله روستای دهسرخ به ‌عنوان مکانی تاریخی و مذهبی که پذیرای امام رضا(ع) در هجرت ایشان از مدینه تا مرو بوده، ظرفیتی بی‌نظیر برای معرفی این محور به عنوان یکی از شریان‌های اصلی گردشگری زیارت است.

منبع : ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *