اعضای هیئت اجرایی انتخابات مجلس در مشهد انتخاب شدند

  • ۷ ماه قبل
  • 0

از میان ۳۰ معتمد محلی در مشهد با رای گیری، هشت عضو اصلی و پنج عضو علی البدل هیات اجرایی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در مشهد انتخاب شدند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مشهد، ۳۰ معتمد محلی در مشهد با رای گیری از میان خودشان، هشت عضو اصلی و پنج عضو علی البدل هیات اجرایی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در مشهد را انتخاب کردند که به این ترتیب بیشترین آرا را “رضا خوراکیان”، “حسن موحدیان”، “حسین شادکام”، “محسن ذاکریان”، “محمد تقی فخریان”، “محمد حسین زاده عیش آبادی”، “حمید صفای نیکو” و “محمد رضا قلندرشریف” به خود اختصاص دادند که به عنوان هشت عضو هیئت اجرایی انتخابات ۱۱ اسفندماه سال جاری در شهر و بخش مرکزی مشهد فعالیت خواهند داشت.

محسن داوری، فرماندار مشهد اظهارداشت: این معتمدین محلی با نظر فرمانداری مشهد و مشورت هیئت نظارت بر انتخابات از میان ۲۵۰نفر از قشرها و جریان های مختلف شهر مشهد تعیین شدند.

وی افزود: مشهد ۵۲ درصد جمعیت خراسان رضوی را در خود جای داده است و ضریب مشارکت انتخابات در این شهر و روستاهای بخش مرکزی بسیار تاثیرگذار است، هر چه مشارکت در این مناطق بالا برود مشارکت در استان بالا خواهد رفت.

داوری تصریح کرد: انتخاب مجموعه ۳۰ نفری معتمدین محلی برای شهر و روستاهای بخش مرکزی مشهد از میان افراد مومن، معتمد و کاردان و از همه چهره ها و گرایش‌های سیاسی صورت گرفته است.

فرماندار مشهد با بیان اینکه کمیته‌هایی برای جلب مشارکت بالای شهروندان در انتخابات پیش رو تشکیل خواهد شد گفت: ۲هزار و ۱۶ نفر در مرحله پیش ثبت نام انتخابات از حوزه انتخابیه مشهد و کلات ثبت نام شدند که نسبت به دوره قبل انتخابات مجلس ۳٫۸ برابر شده اند ضمن اینکه ۱۹ درصد ثبت‌نامی‌ها بانوان هستند که نشان از افزایش مشارکت بانوان در مرحله ثبت نام در مقایسه با دوره قبلی انتخابات مجلس دارد.

محمد کمال سروی‌ها، مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی نیز اظهارداشت: حضور منتخبین معتمدین محلی در هیئت اجرایی انتخابات مشهد نشان دهنده این است که سرنوشت مردم توسط خود مردم رقم می‌خورد.

وی افزود: خراسان رضوی در قالب ۱۲ حوزه انتخابیه ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که از این تعداد پنج نماینده سهم حوزه انتخابیه مشهد و کلات است همچنین ۶ نماینده نیز از این استان در مجلس خبرگان رهبری حضور دارند.

گفتنی است؛ دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در کشور برگزار خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *