• صفحه خانگی
  • >
  • اجتماعی
  • >
  • آغاز نوزدهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان بانیازهای ویژه استان

آغاز نوزدهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان بانیازهای ویژه استان

  • ۲ ماه قبل
  • 0

نوزدهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان بانیازهای ویژه استان از امروز به تفکیک گروه های معلولیت آغاز و به مدت ۶ روز برگزار می شود.

جواد روحانی رییس آموزش و پرورش استثنایی استان با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات در شش مرحله و به تفکیک گروه های معلولیت برگزار می گردد گفت: اولین مرحله این مسابقات در گروه دختران بانیاز ذهنی با حضور ۱۶۰ دانش آموز دختر از ۱۶ مدرسه در رشته های احکام، قرائت، حفظ، نهج الیلاغه، صحیفه سجادیه و انشای نماز برگزار شد.

وی افزود: امروزه ترویج قرآن و فرهنگ قرآنی در میان نسل جوان ما بسیار مهم است و قرآن علاوه بر اینکه راهگشا و رهنما است نوعی سبک زندگی ارائه می‌کند که باعث رسیدن برکات الهی به ما می شود.

رییس آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه این مسابقات در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین به ویژه ساحت دینی و اعتقادی، برگزار می شود خاطرنشان کرد: شناخت قرآن و انس با آن برای هر فرد مسلمان خصوصاً نسل جوان که با اندیشه‌های نو سروکار دارند امری حیاتی است زیرا قرآن منبع مهمی از فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی ما را تشکیل می دهد. در این میان آن‌چه اهمیت دارد چگونگی انس با قرآن است و انسان باید تمام امور خود را به قرآن پیوند دهد و این کتاب آسمانی را جزئی از باورهای درونی خود بداند.

جواد روحانی به ضرورت برگزاری مسابقات قرآنی اشاره نمود و گفت: از اهداف برگزاری مسابقات قرآنی ترویج فرهنگ قران، رشد و تعالی شخصیت دینی و مذهبی دانش آموزان و آشنایی دانش آموزان با معانی و زیبایی های کلام الهی است که به تدریج باعث انس و تدبر بیشتر دانش آموزان با قرآن می شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: دانش آموزان با شرکت در مسابقات قرآنی، با زیبایی های کلام الهی و سخنان اهل بیت علیهم السلام آشنا می شوند و این آشنایی تأثیر بسزایی در شناخت مسائل دینی و اعتقادی دانش آموزان خواهد داشت.

شایان ذکر است مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر گروه با نیاز ذهنی سه شنبه ۱۵ اسفند برگزار می شود و دانش آموزان گروه آسیب دیده شنوایی در روزهای چهارشنبه ۱۶ اسفند و دوشنبه ۲۱ اسفندماه و گروه های جسمی حرکتی و آسیب بینایی در روزهای شنبه ۱۹ و یکشنبه ۲۰ اسفندماه نیز به رقابت یا یکدیگر خواهند پرداخت.

منبع : روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *