پایان ساخت پل‌های تقاطع آزادگان

  • ۷ ماه قبل
  • 0

بنابر اعلام شهردار مشهد این تقاطع به صورت کامل تا پایان مهرماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، نخستین فاز تقاطع آزادگان با بهره‌برداری از زیرگذر متصل‌کننده بولوار شهید برونسی به بزرگراه آیت‌ا… هاشمی‌رفسنجانی، میدان هم‌سطح و چپگرد متصل‌کننده بزرگراه امام علی(ع) به بولوار شهید برونسی زیر بار ترافیکی رفت.

مرحله دوم افتتاح این پروژه بزرگ شهری مشهد نیز در نوروز سال۱۴۰۱ با بهره‌برداری از چپگرد متصل‌کننده آزادراه مشهد – چناران به بزرگراه آیت‌ا… هاشمی‌رفسنجانی بر‌می‌گردد و پس از آن مدیریت شهری و پیمانکار این پروژه، عملیات ساخت دو پل اصلی این تقاطع که قرار است مسیر آزادراهی مشهد-چناران به بزرگراه امام علی(ع) و مسیر برعکس آن را به هم متصل کند، به صورت ویژه در دستورکار قرار دادند و حالا عملیات ساخت این بخش از پروژه به پایان رسیده است و بنا بر اعلام شهردار مشهد تقاطع چهارسطحی آزادگان به صورت کامل و با تمام جزئیاتش تا پایان مهرماه به بهره‌برداری خواهد رسید.
فعالیت ویژه برای تکمیل پروژه آزادگان
محمدرضا قلندرشریف در گفت‌وگو با شهرآرا درباره آخرین وضعیت ساخت و اتمام عملیات عمرانی تقاطع چهارسطحی آزادگان گفت: این تقاطع یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام این دوره مدیریت شهری محسوب می‌شود. از همین رو فعالیت ویژه‌ای برای تکمیل آن انجام شد و تمام مسیرهای آن اکنون آماده است.
وی با بیان اینکه تمامی پل‌های این تقاطع‌ و امکانات آن آماده شده است، تصریح کرد: البته در جریان ساخت و تکمیل تقاطع آزادگان برخی اقدامات جانبی هم وجود دارد که این اقدامات نظیر فضای سبز اطراف، روشنایی و مسیرهای انحرافی بوده که در حال انجام است و با توجه به اینکه پل اصلی آماده و آسفالت و خط‌کشی آن هم انجام شده است با تکمیل اقدامات جانبی این تقاطع تا پایان همین ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.
شهردار مشهد تأکید کرد: مدیریت شهری قصد دارد که وقتی این پروژه افتتاح می‌شود، دیگر به دلیل برخی اقدامات کوچک، بخشی از مسیر مسدود نشود.

مطالعات ساخت کرانه شمالی در مراحل نهایی
وی همچنین درباره آغاز عملیات ساخت سطح سوم تقاطع‌های شهید فهمیده و خیام نیز گفت: ساخت کرانه شمالی یا همان جاده گاز علاوه بر اینکه اولویت مدیریت شهری است جزو مطالبات نماینده ولی فقیه در خراسان‌رضوی هم هست. از همین‌رو مطالعات ساخت این جاده در مراحل نهایی قرار دارد و یکی از ارکان اتصال این جاده به بولوارهای توس و خیام ساخت سطح سوم تقاطع‌های شهید فهمیده و خیام است.
به زودی عملیات ساخت سطح سوم تقاطع های خیام و شهیدفهمیده آغاز می‌شود
قلندرشریف با بیان اینکه البته ساخت سطح سوم این تقاطع‌ها تأثیر مستقیم بر ترافیک فعلی این محدوده هم دارد، تأکید کرد: خوشبختانه اقدامات ابتدایی برای شروع عملیات ساخت سطح سوم تقاطع‌های خیام و شهید فهمیده انجام شده است. قرارداد این اقدام نیز منعقد شده و یک‌سری مقدمات در شورای شهر دارد که آن‌ها نیز انجام خواهد شد.

نصب روزشمار
وی با بیان اینکه پیمانکار این دو پروژه بزرگ شهری مشهد قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) است، افزود: تجهیز کارگاه‌های این دو پروژه انجام شده و تابلوهای روزشمار نیز نصب شده است. خوشبختانه قرار بر این است که ما با مردم روراست باشیم. از همین‌رو برای پروژه‌هایی که عملیات ساخت آن‌ها شروع می‌شود تابلوی روزشمار هم نصب می‌شود.

بولوار امام خمینی(ره) به بولوار نماز متصل می‌شود
شهردار مشهد همچنین درباره آغاز عملیات ساخت امتداد بولوار امام خمینی(ره) به بولوار نماز گفت: به زودی عملیات اجرایی این پروژه و تکمیل تقاطع انقلاب اسلامی هم با پیمانکاری سازمان عمران شهرداری مشهد آغاز می شود.
قلندرشریف در ادامه با اشاره به افتتاح ۴۵ پروژه منطقه۴ با هدف توسعه خدمات و جلب رضایت‌مندی شهروندان این منطقه افزود: همچنین ایستگاه ۵۵ آتش‌نشانی مشهد در انتهای بولوار وکیل‌آباد با تجهیزات و امکانات کامل به بهره‌برداری رسیده است. به زودی بوستان زیبا و نمونه بانوان وکیل‌آباد به همراه پروژه‌های منطقه۳ و پارک ۲۳٫۵ هکتاری کشاورز در حاشیه بولوار امام علی(ع) با دیگر پروژه‌های منطقه۱۱ به بهره‌برداری خواهد رسید.

توسعه شهرک رجایی با ساخت پارک ۷۳ هکتاری
وی با اشاره به آغاز عملیات ساخت پارک ۷۳ هکتاری شهرک شهید رجایی تا انتهای مهرماه ادامه داد: ساخت این بوستان یکی از کلان‌‌پروژه‌های شهر مشهد با هدف توسعه شهرک شهید رجایی در دستورکار است که عملیات ساخت حلقه ۱۳٫۵هکتاری این پارک تا پایان همین ماه آغاز شده و پس از آن ساخت باغ بانوان و مجموعه‌های ورزشی سالنی و روباز این بوستان پس از اتمام طراحی تا انتهای سال اجرایی می‌شود و امیدواریم در سال آینده به بهره‌برداری برسد.
شهردار مشهد افزود: مجموعه پارک ۷۳هکتاری شامل هشت باغ است که دیگر باغ‌های این مجموعه پس از اتمام عملیات طراحی وارد مرحله اجرای ساخت آن خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *