افتتاح بوستان برکت در مشهد

  • ۳ ماه قبل
  • 0

بوستان ۲۳٫۵ هکتاری «برکت» در حاشیه بزرگراه امام‌ علی(ع) با حضور وزیر کشور، استاندار خراسان‌رضوی، شهردار مشهد، جمعی از مدیران استانی و برخی اعضای شورای اسلامی شهر به بهره‌برداری رسید. این بوستان در نوع خودش در مشهد منحصربه‌فرد است و رابطه تعاملی بین شهروندان با طبیعت در بخشی از این بوستان با ایجاد پارک کشاورزی برقرار شده است. در کنار این بوستان ۵۹ پروژه دیگر منطقه ۱۱ نیز به‌صورت هم‌زمان به بهره‌برداری رسیدند.

ایجاد باشگاه کشاورزی ابتکار ارزشمند مدیریت شهری مشهد
در حاشیه مراسم بهره‌برداری از این بوستان، وزیر کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از کارهای مهم شهرداری‌ها این است که شهر را برای رفاه، نشاط و آسایش مردم آماده کنند تا شهروندان خارج از زندگی آپارتمانی، فضایی مفرح را تجربه کنند.
احمد وحیدی با تأکید بر اینکه پارک‌ها فضایی برای تحقق رفاه، نشاط و آسایش برای مردم هستند، افزود: خوشبختانه با مدیریت استاندار خراسان‌رضوی، شهردار مشهد و با حمایت شورای اسلامی این شهر یک پارک ۵/۲۳ هکتاری ایجاد شده و با ابتکار خوبی که صورت گرفته، باشگاه کشاورزی ایجاد شده است تا به این وسیله ششصد شهروند آموزش‌های لازم برای کشاورزی و بهره‌برداری از محصولات کشاورزی را فرابگیرند.
وی بیان کرد: همچنین در این بوستان فضایی برای بازی کودکان و بازی‌های ساحلی نیز پیش‌بینی شده که کاری ارزشمند است.

مزارع ۲۵متری در بوستان برکت
شهردار مشهد هم در مراسم بهره‌برداری از بوستان شهری برکت، اظهار کرد: امروز در پارکی قرار داریم که از سال ۱۳۹۹ کلنگ‌زنی شده است و به‌عنوان یک زخم بر بدنه شهر باقی مانده بود که خوشبختانه با همت همکاران توانستیم امسال این پروژه را به پایان برسانیم.
محمدرضا قلندرشریف افزود: بوستان برکت دارای ۳ پارکینگ با مساحت ۱۳ هزار مترمربع و ظرفیت ۵۲۰ خودرو همراه با ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی، ۲ زمین‌بازی کودکان، نمازخانه، زمین‌های ورزشی روباز بسکتبال، بدمینتون، فوتسال، والیبال و والیبال‌ ساحلی است.
وی ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های این بوستان می‌توان به استفاده از گیاهان با مصرف کم و متوسط آب و باشگاه کشاورزی خرد شهری اشاره کرد.

در این باشگاه مزارع ۲۵متری به شهروندان تحویل داده می‌شود و شهروندان ضمن آموزش و بهره‌برداری از این مزارع می‌توانند برکت را به سفره خود بیاورند.

منبع : روزنامه شهرآرا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *