آغاز بازسازی مناطق سیل زده خراسان رضوی تا ۱۵ روز آینده

  • ۵ سال قبل
  • 0

استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به اتمام شرایط بحرانی، بازسازی مناطق سیل زده استان مانند کلات، سرخس و بجستان تا ۱۵ روز آینده آغاز خواهد شد.

علیرضا رزم حسینی در جلسه شورای اداری استان که با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: از حضور آیت الله علم الهدی در این جلسه و همراهی ایشان و دیگر ائمه جمعه برای اجرای مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی و ایجاد تحول اقتصادی در استان تشکر می کنم.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید افزود: رهبر معظم انقلاب از یک دهه گذشته نامگذاری سال ها را به مسائل اقتصادی اختصاص داده اند و نامگذاری امسال به عنوان سال تولید ملی نشان دهنده اهمیت مقوله اقتصاد و معیشت مردم است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید برای رونق تولید ملی از تمامی ظرفیت های قانونی استفاده کنند و در کمیته رفع موانع تولید هم برای تحقق سیاست های مدنظر مقام معظم رهبری در حد توان تلاش خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به خسارت های ناشی از وقوع سیل در مناطق روستایی و شهری استان اظهار کرد: اطلاع رسانی به هنگام باعث شد که خسارت های زیادی در اثر وقوع سیلاب نداشته باشیم اما با این حال به برخی منازل مسکونی و زمین های کشاورزی خسارت وارد شد که فرآیند بازسازی مناطق سیل زده از ۱۵ روز آینده آغاز خواهد شد.

رزم حسینی بیان کرد: با توجه به پیش بینی وضعیت بحرانی در شهر مشهد به لحاظ تامین آب و برای اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت عبور از شرایط کنونی درخواست کرده بودیم که خوشخبتانه بارش های اخیر تاحدودی مشکلات را کاهش داد.

وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی باید نسبت به بازگشایی مسیل رودخانه ها در استان اقدام و با ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه رودخانه ها برخورد کنند تا از بروز خسارت های سیل در آینده پیشگیری شود.

استاندار خراسان رضوی بر لزوم مقابله با زمین خواری تاکید کرد و گفت: فرمانداران برای جلوگیری از زمین خواری در حاشیه شهرها با دستگاه قضایی همکاری داشته باشند و برای پیشبرد برنامه های خود، موضوع را در شوراهای تامین شهرستان و استان مطرح کنند.

وی ادامه داد: بابت همراهی خوب دستگاه قضایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ائمه جمعه با دستگاه های اجرایی در راستای اجرای مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی تشکر و قدردانی می کنم و امیدواریم تداوم این شرایط منجر به تحولات گسترده اقتصادی در استان شود.

رزم حسینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از مدیرانی که ملاقات عمومی با مردم دارند، درخواست می کنم که این روند را تداوم بخشند و مدیرانی هم که هنوز زمانی برای ملاقات با مردم درنظر نگرفته اند، انتظار می رود که نیم روز از هفته کاری خود را به این موضوع اختصاص دهند.

وی در پایان به توانمندی بانوان برای فعالیت در عرصه های مختلف مدیریتی اشاره کرد و گفت: می دانیم که بانوان کارآیی دارند و می توانند در شبکه دولت مشغول فعالیت شده و منشاء عملکردهای شایسته باشند.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بانوان تحصیل کرده می توانند با استفاده از فضای مجازی، نسبت به راه اندازی کسب و کارهای دانش بنیان اقدام کنند

منبع: پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان رضوی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *