افتتاح سراسری دیدار(سکوهای تنظیم بازار) در خراسان رضوی

  • ۲ ماه قبل
  • 0

در مراسم افتتاح طرح سراسری دیدار (سکوهای تنظیم بازار) که عصر روز پنج شنبه با حضور مهدوی،نماینده وزیر کشور و رئیس اداره کل امنیتی انتظامی وزارت کشور ، آیت الله عالمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبرگان رهبری، یعقوب علی نظری، استاندار خراسان رضوی، محسن داوری، معاون استاندار و فرماندار خراسان رضوی، و با حضور مجموعه مدیران شهری و استانی برگزار شد، ضمن اعلام آغاز به کار سکوهای دائمی کالاهای تنظیم بازار، از دو اپلیکیشن خرید اعتباری، «مینی پی» و «بازرگام» که به صورت پایلوت در استان خراسان رضوی اجرایی می شوند، رونمایی شد.
در این مراسم، دکتر موسی زاده، مدیر پروژه طرح سراسری دیدار، در توضیح سرویس خرید اعتباری «مینی پی» که بر پایه عرضه بدون واسطه و اعتباری کالاهای تنظیم بازار طراحی شده است، گفت: سرویس اعتباری و اقساطی مینی پی، در حال حاضر با اتصال به بیش از ۱۰ هزار صندوق فروشگاهی در سراسر کشور می تواند امکان خریدی آسان، بدون هیچ گونه بهره و کارمزد بانکی و بدون افزایش قیمت به دلیل خرید اقساطی کالا، با امکان بهره مندی از تخفیف خرید نقدی را فراهم سازد. این نوع خرید بدون نیاز به مراجعه به هیچ بانکی و صرفا از طریق ارائه کد ملی به صندوق فروشگاه و ارائه رمز پیامک شده ، انجام میشود. زیر ساخت ارائه این خدمات در کشور فراهم شده است اما در گام اول و به صورت پایلوت، این طرح در استان خراسان رضوی و با ۸۰ صندوق فعال در فروشگاه ها، ارائه خدمت می دهد.
دکتر موسی زاده با اشاره به نوع خدمات دهی خرید اقساطی که در حال حاضر در کشور رایج است گفت: در وضعیت موجود که شاغلین و مستمری بگیران از فروشگاه‌های طرف قرارداد، خریدهای خود را انجام می دهند، وضعیت به این شکل است که اغلب منابع دریافتی از سوی بانک را با سود بانکی دریافت نموده و برای خرید به فروشگاه ها مراجعه مینمایند که طبیعتا با افزایش نرخ کالا به جهت اقساطی شدن آن نیز مواجه می شوند. این موضوع به نظر امری بدیهی می رسد در حالیکه با سیستم خرید اعتباری که بر پایه اپلیکیشن «مینی پی» ایجاد شده است، خریدار نهایی نه تنها هزینه مازاد بر قیمت اولیه را پرداخت نمی کند، بلکه می تواند بر اساس اعتبار خود، چند برابر بودجه واقعی خود خرید نماید.
وی افزود: در سیستم «مینی پی»، امکان نظارت و کنترل قیمت، تکریم ارباب رجوع ، ارائه تخفیفات، خریدهای اقساطی بدون افزایش قیمت و سیاستگذاری نحوه عرضه کالا وجود خواهد داشت . بنابراین در این شیوه خرید، سود اصلی از یک طرف نصیب تولید کنندگان و از سوی دیگر به دلیل پرداخت اقساطی بدون سود، به کاربر نهایی خرید اختصاص خواهد یافت.
مدیر پروژه طرح سراسری دیدار با اشاره به اینکه فروشگاه های زیر مجموعه این طرح در واقع سکوهای دائمی کالاهای تنظیم بازار هستند، و در تمام طول سال، مجموعه کالاهای تنظیم بازار، کالاهای اساسی و کالاهای تندگردش را ارائه می دهند، زمان رسمی آغاز به کار این طرح را ۱۰ اسفند ماه اعلام کرد و افزود: سکوهای تنظیم بازار از ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۲ آماده ارائه خدمات هستند. هم اکنون کلیه فروشگاه های زنجیره ای ومراکز عرضه ای که در سایت وابلیکیشن مینی پی معرفی شده اند ، در سراسر کشور آماده ارائه خدمات خرید اعتباری با مینی پی هستند و تا قبل از فرارسیدن سال جدید ، فروشگاه های زنجیره ای که به این چرخه اضافه می شوند را از طریق سایت «مینی پی» اطلاع رسانی می کنیم .
وی افزود: تمامی ارگانها و ادارات طرف قرار داد این طرح در سایت مینی پی اعلام می شوند . همچنین امکان عضویت سازمانها و نهادهای علاقمند و فروشگاه های جدید نیز فراهم شده است.
دکتر موسی زاده با اشاره به اینکه برای افرادی که در هیچ ارگانی فعالیت ندارند و یاشغل آزاد دارند نیز امکان اعتبار سنجی ایجاد شده است، گفت: جامعه هدف این طرح افرادی هستند که در دهک های میانی رو به پایین قرار گرفته اند و یارانه دریافت می کنند. هدف این است که تسهیلات بیشتری در اختیار دهک های پایین قرار بگیرد. لذا این افراد یا یارانه دارند یا سهام عدالت، چک صیادی و یا جواز کسب. اعتبار این افراد در توثیق های انفرای، توسط بانکهای عامل مشخص می شود. بانکهای مختلفی را عضو می کنیم که هر کسی با هر شرایطی بتواند در یکی از بانکهای عامل اعتبار سنجی شود. ولی معیار عضویت ما یارانه است. یعنی برای استفاده افراد از خرید اعتباری، ملاک اعتبار سنجی ، مبلغ یارانه دریافتی است.
وی در خصوص روند اعتبار سنجی فردی توضیح داد: افراد در سایت یکی از بانکهای عامل معرفی شده، ثبت نام انجام می دهند و اعتبار سنجی می شوند. بر مبنای اعتبار سنجی ، عدد اعتبار خرید به آنها اعلام می شود. بر اساس آن اعتبار می توانند از فروشگاه های مشخص شده ، هر نوع کالای مورد نظر را بدون پرداخت لحظه‌ای وجه، خرید نمایند.

دکتر موسی زاده در خصوص دیگر برند رونمایی شده در این مراسم نیز توضیح داد: «بازرگام» سایت خرید اینترنتی است که در ۲۵ استان کشورفعال گردیده و خدمات آن در اولویت اول،‌ عرضه اینترنتی کالاهای تنظیم بازار است و بعد سایر کالاهایی که در سایتش موجود است . مزیت «بازرگام» ، خرید نقدی تخفیف دار و خرید اعتباری مدت دار با قیمتهای مندرج در سایت است و هزینه حمل از محل سفارش تا درب منزل رایگان می باشد.
وی ادامه داد: هدف از راه اندازی این دو اپلیکیشن، ایجاد دسترسی راحت تر اقشار مختلف مردم به کالاهای اساسی و کالاهای تنظیم بازار از طریق خدمات خرید اعتباری بدون سود است.
مدیر پروژه طرح سراسری دیدار در پاسخ به این سوال که آیا کالاهای لوکس هم قابلیت خرید اعتباری از طریق «مینی پی» را دارد، گفت: در ادامه طرح توسعه که سعی بر این داریم در شش ماهه اول سال جدید اتفاق بیفتد، تمام کالاهای با دوام، لوکس و تجملی را نیز به مجموعه خدمات خرید اعتباری «مینی پی» اضافه می کنیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *