جذب ۹۰ میلیون دلار سرمایه خارجی در گردشگری خراسان

  • ۸ ماه قبل
  • 0

مدیرکل میراث فرهنگی، گرشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی گفت: در سال گذشته ۹۰ میلیون دلار سرمایه خارجی در پروژه‌های گردشگری استان سرمایه‌گذاری شد.

سیدجواد موسوی در خصوص شاخص‌های اقتصادی بخش گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: در مجموع در استان خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰، هزار و ۸۷۴ جاذبه گردشگری در دسترس گردشگران بوده که در سال ۱۴۰۱ به دو هزار و ۵۱۸ واحد رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گرشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی با بیان اینکه تاسیسات گردشگری فعال در استان در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۱۱۵ واحد بوده که به ۲۸۰۲ واحد در سال ۱۴۰۱ رسیده است، گفت: در سال ۱۴۰۰ در استان ۱۸۰ هتل، ۳۲۶ مهمان‌پذیر و ۱۲۷ اقامت‌گاه بوم‌گردی فعال در استان وجود داشت که در سال ۱۴۰۱ به ترتیب به ۲۶۲ هتل، ۳۹۵ مهمان‌پذیر و ۱۵۵ اقامتگاه بومگردی افزایش یافته است.

وی در خصوص سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۷۵ میلیارد تومان سرمایه داخلی جذب شد که این مبلغ در سال ۱۴۰۱ به ۹۵ میلیارد تومان رسیده و رشدی ۳۷ درصدی داشته است. در سال ۱۴۰۰ در سطح استان مبلغ ۵۷ میلیون دلار سرمایه خارجی جذب شده است که با افزایشی ۳۰ درصدی در سال ۱۴۰۱ شاهد جذب سرمایه ۹۰ میلیون دلاری بودیم.

موسوی ادامه داد: تعداد گردشگران داخلی ورودی به استان برابر ۲۵ میلیون و ۶۵۸ هزار و ۶۹۸ نفر در سال ۱۴۰۱ بوده است. تعداد گردشگران خارجی ورودی به استان نیز در سال ۱۴۰۰ معادل ۷۹۴ هزار و ۷۹۶ نفر بوده که در سال ۱۴۰۱ این عدد به یک میلیون و ۳۲۷ هزار نفر رسیده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *