کمتر از یک میلیمتر باران در خراسان رضوی بارید

  • ۸ ماه قبل
  • 0

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: میانگین بارندگی این استان در مردادماه امسال کمتر از یک میلیمتر گزارش شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

مرتضی اثمری افزود: میانگین بارش در خراسان رضوی طی مردادماه امسال هفت دهم میلیمتر ثبت شده است، در حالیکه این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۳.۸ میلیمتر بوده است.

وی ادامه داد: از میان ۲۰ ایستگاه سینوپتیک مستقر در نقاط مختلف خراسان رضوی طی مرداد امسال، شهرستان مشهد با ۶.۴ میلیمتر بیشترین بارش باران را به ثبت رسانده است و پس از آن قوچان با ۳.۹ میلیمتر در رتبه دوم قرار دارد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: ۱۳ ایستگاه نیز از میان ایستگاه های سینوپتیک استان هیچ بارشی را ثبت نکرده اند.

اثمری با اشاره به اینکه میانگین بارشی دوره آماری خراسان رضوی در بازه مردادماه هشت دهم میلیمتر است، خاطرنشان کرد: با این وجود به لحاظ بارشی، مرداد ماه ۱۴۰۲، بارندگی مناسبی را پشت سر نگذاشته ایم.

وی خاطر نشان کرد: قوچان، درگز، فریمان، نیشابور و سبزوار، شهرستان هایی هستند که با کاهش ۶۰ تا ۸۸ درصدی بیشترین افت بارندگی را نسبت به مرداد ماه سال گذشته به ثبت رسانده اند.

میانگین بارندگی سالانه در خراسان رضوی ۲۱۰ میلیمتر است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *