نقاشی در من زمینه ارثی دارد

  • ۵ سال قبل
  • 0

امت رضا گفت: خوشبختانه در ده سال اخیر توجه جوانان به هنر با رویکردی ژرف گرا نسبت به گذشته کاملا مشهود است

تکتم بهاردوست: هنر نقاشی از جمله هنر هایی است که با روح و روان آدمی ارتباط مستقیم دارد و آن را می توان از تاثیر گذار ترین صنایع هنری نامید.

قدمت نقاشی در بین انسانها، شش برابر قدمت استفاده از زبان نوشتاری است. در قیاس با نقاشی، طراحی، سلسله عملیات ایجاد یک سری اثر و نشانه با استفاده از فشار آوردن یا حرکت ابزاری بر روی یک سطح است.   نقاشی از نظر بسیاری افراد، در زمره مهمترین صنایع هنری قرار دارد. علی امت رضا هنرمند نقاش مشهدی یکی از آن هنرمندانی است که توجه به طبیعت در همه آثارش دیده میشود. به این انگیزه با وی به گفتگو نشسته ایم که می خوانید:

قدس آنلاین: از خودتان بگویید از چه وقت و به چه شکل جذب نقاشی شدید؟

امت رضا: علاقه شدید من از دوران دبستان شکل گرفت خصوصا تشویق های معلم نقاشی ام که نقش بسیار زیادی جهت رشد و پرورش این هنر در من داشت. به مرور زمان این عشق و علاقه با  تشویقهای اطرافیانم بیشتر و بیشتر شد و من را در آن ایام به یاد گیری این هنر علاقه مند تر کرد.

قدس آنلاین، اولین مشوقتان چه کسانی بودند؟

امت رضا: همانطور که گفتم اولین مشوق من معلم دوران دبستانم بود که نقاشی های کودکانه من خیلی مورد توجه او بود.

قدس آنلاین: اولین استادتان چه کسی بود؟

امت رضا: به نظر من این هنر مطمئنا زمینه ارثی و ذاتی در من داشته به نحوی که پدرم نیز در ایام فراغت با بهره گیری از لوازم و امکانات مربوطه، دستی در نقاشی رنگ روغن داشت. بنابر این  میتوانم بگویم که پدرم اولین استاد من در یادگیری و مشوقم در پرداختن به نقاشی بوده است.

قدس آنلاین: همان زمان تصمیم گرفتید که نقاشی را به صورت جدی تر دنبال کنید؟

امت رضا: پس از فراگیری برخی فنون و تمرینهای متداوم تصمیم گرفتم به صورت آکادمیک و جدی تر نقاشی را دنبال کنم  لذا بدین منظور در۲۰ سالگی نزد یکی از دوستان پدرم به نام استاد رضوی که از اساتید متبحرهمان زمان بود مشغول به آموختن هنر نقاشی شدم و این قضیه برایم هر روز جدی و جدی تر شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه