جزئیات برگزاری جشنواره فیلم فجر در مشهد

  • ۳ ماه قبل
  • 0

جشنواره فیلم فجر امروز در حالی با ۱۸ فیلم در ۹ سینمای مشهد آغاز می شود که انتقاد سینمادوستان از نبود فیلم های شناخته شده و جدول ناقص فیلم ها جدی است

بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر مشهد امروز در ۹ سینمای مشهد آغاز می شود و البته همین اول کار با انتقادهایی از سوی سینمادوستان و اهالی رسانه همراه بوده است، چراکه نه تنها جدول اکران ها به صورت قطعی و مشخص اطلاع رسانی نشده، بلکه از آن مهم تر، جای خالی فیلم های شناخته شده و کنجکاوی برانگیز این دوره جشنواره فیلم فجر کشور در مشهد خالی است؛ موضوعی که البته گویا باز هم به ناز تهیه کنندگان برای اکران فیلم های شان در جشنواره های استانی گره خورده که همت، جدیت و پیگیری دبیرخانه جشنواره فیلم فجر تهران برای الزام تهیه کنندگان برای اکران فیلم های شان در جشنواره های استانی را می طلبد.
بر اساس این گزارش روز گذشته نیز نشست خبری برای اطلاع رسانی جزئیات این جشنواره در مشهد برگزار شد که طی آن مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از اکران ۱۸ فیلم از مجموع ۳۱ فیلم این دوره جشنواره در مشهد خبر داد.
محمد حسین زاده در این زمینه گفت: احتمال این که به تعداد این فیلم ها افزوده شود بسیار زیاد خواهد بود که در حال رایزنی هستیم.
وی همچنین درباره دلیل همراهی شرکت گاز در این دوره از جشنواره بیان کرد: امسال جشنواره را با یک مسئولیت اجتماعی همراه کردیم که فصل سرما همراه با جشنواره فیلم فجر است، با اهالی رسانه دست به دست هم بدهیم و این پیام مسئولیت اجتماعی را به جامعه منتقل کنیم که با مصرف درست، این ثروت ملی (گاز) را برای دیگر مردمان کشورمان حفظ کنیم.
حسین زاده درباره جزئیات بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر مشهد که از ۱۶ تا ۲۲ بهمن برگزار می شود، گفت: سینماهای آفریقا، هویزه، سیمرغ، ویلاژتوریست، اطلس، برفی، گلشن، پارک بازار و  مهرکوهسنگی میزبان جشنواره خواهند بود.
وی تصریح کرد: فعلا ۱۶ فیلم در سینما هویزه و ۱۶ فیلم در سینما سیمرغ اکران خواهدشد. احتمال این که به تعداد این فیلم ها افزوده شود بسیار زیاد خواهد بود، در حال رایزنی هستیم. بقیه سینماها با مشارکت خودشان و کمکی که ما برای خریداری فیلم به آن ها کردیم، انتخاب می‌کنند که چه فیلمی را اکران کنند. لذا همه فیلم ها در این سینماها اکران نخواهد شد.
وی افزود: در حال حاضر دو، سه فیلم را که تهیه کننده ها مخالفت کردند، در حال رایزنی هستیم که به جشنواره بیاوریم. در مجموع در تهران ۳۱ فیلم اکران می شود،  در تلاش هستیم  که درسینمای رسانه تمامی فیلم ها را اکران کنیم مگر فیلمی که تهیه کننده آن با ما همراهی نکند.
اسامی ۱۸ فیلم قطعی در جدول اکران جشنواره فیلم فجر مشهد
مدیرکل ارشاد استان در ادامه اسامی ۱۸ فیلمی را که اکران آن در جشنواره مشهد قطعی است اعلام کرد و گفت: فیلم های نبودنت به کارگردانی کاوه سجاده حسینی، ظاهر به کارگردانی حسین عامری، آپاراتچی به کارگردانی قربانعلی طاهرفر، آغوش باز به کارگردانی بهروز شعیبی، قلب رقه به کارگردانی خیرا… تقیانی پور، شکار حلزون به کارگردانی محسن جسور، آسمان غرب به کارگردانی محمد عسگری، پرویز خان به کارگردانی علی ثقفی، شمشیر و اندوه به کارگردانی عماد رحمانی و مهرداد محرابی، تابستان همان سال به کارگردانی محمود کلاری، بهشت تبهکاران به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی، دروغ های زیبا به کارگردانی مرتضی آتش زمزم، شه سوار به کارگردانی حسین نمازی، احمد به کارگردانی امیر عباس ربیعی، ساعت جادویی (سفر به تاریکی) به کارگردانی محمد بصیری نیک، آبی روشن به کارگردانی قاسم لطفی خواجه پاشا، رویا شهر به کارگردانی محسن عنایتی و باغ کیانوش به کارگردانی رضا کشاورز ۱۸ فیلمی است که اکران آن در مشهد قطعی شده است.
وی افزود: ما تلاش داریم که همه فیلم ها در مشهد خصوصا با اولویت سینمای رسانه و هنر اکران شود.
ناز تهیه کنندگان، بی تفاوتی دبیرخانه تهران و غیبت فیلم های شناخته شده!
در فهرست ۱۸ فیلمی که در مشهد اکران می‌شود، جای چند فیلم و آثار شناخته شده، کنجکاوی‌برانگیز و پرحاشیه این دوره جشنواره خالی است. اولین ساخته جواد عزتی با نام «تمساح خونی» که واکنش‌های مثبتی را در جشنواره فجر برانگیخت، فیلم «صبحانه با زرافه‌ها» اثر سروش صحت که به پشتوانه ستاره‌هایش بهرام رادان، هوتن شکیبا و پژمان جمشیدی، شانس بالایی برای فروش دارد، همچنین فیلم پرحاشیه «بی‌بدن» ساخته مرتضی حسینعلی‌زاده که در بخش نگاه نو حاضر است، سه غایب مهم بیست‌ویکمین جشنواره فجر مشهد هستند. فیلم تاریخی «صبح اعدام» اثر بهروز افخمی، فیلم عاشورایی «شور عاشقی» ساخته داریوش یاری، فیلم‌های دفاع مقدسی «مجنون» به کارگردانی مهدی شامحمدی و «دست ناپیدا» اثر انسیه شاه‌حسینی، کمدی «دو روز دیرتر» کاری از اصغر نعیمی، فیلم کودک و نوجوان «نوروز» اثر سهیل موفق و فیلم «پروین» ساخته محمدرضا ورزی نیز از دیگر آثار حاضر در بخش مسابقه چهل‌ودومین جشنواره فجر هستند که در ۱۸ فیلم دوره بیست‌ویکم جشنواره فجر مشهد حضور ندارند.
فیلم‌های «نپتون» ساخته محمدابراهیم غفاریان و «میرو» به کارگردانی حسین ریگی هم جزو غایبان این فهرست هستند که انتظار می رود با پیگیری دبیرخانه جشنواره فیلم فجر مشهد و اقدام جدی دبیرخانه تهران در الزام تهیه کنندگان به اکران فیلم های شان در جشنواره های استانی، شاهد اکران آن ها در مشهد باشیم.
منبع : روزنامه خراسان
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *