نوروز٩٨ بلیت سینما افزایش می‌یابد؟

  • ۵ سال قبل
  • 0

هرساله با مشخص شدن فیلم‌های اکران نوروزی در سینماهای کشور، قیمت درنظر گرفته‌شده برای بلیت‌ سینماها نیز در سال جدید اعلام می‌شود.
به گزارش شهرآرا، از این‌رو با اعلام نام ٧فیلم اکران نوروزی، گمانه‌زنی‌ها برای قیمت بلیت سینماها آغاز شد. ازآنجایی‌که در سال گذشته، بلیت سینماهای مدرن کشور رشد ٢٠درصدی داشت، با شرایط اقتصادی حاضر، احتمال می‌رود بلیت سینما‌های کشور همچون سال گذشته یا حتی با درصد بیشتری افزایش یابد.
این گمانه‌زنی‌ها برای قیمت بلیت ادامه داشت تااینکه در روزهای گذشته، خبری درباره طرح افزایش قیمت بلیت سینماها در سال١٣٩٨ در وزارت ارشاد منتشر شد.
براساس شنیده‌ها در آخرین جلسه شورای صنفی، نماینده گروهی از سینماهای دولتی به‌دنبال افزایش بلیت سینماها تا سقف ٢٠هزارتومان بوده‌ است؛ پیشنهادی که با مخالفت اعضای شورای صنفی مواجه شده‌، از این‌رو تصمیم‌گیری برای این طرح به شورای عالی اکران و وزارت ارشاد ارجاع داده شده‌ است.

بسیاری از رسانه‌ها و علاقه‌مندان به سینما بر این عقیده هستند که اگر این طرح تصویب شود، تعداد مخاطبان سینما با ریزش مواجه می‌شود و افراد کم‌درآمد نیز از هنر هفتم محروم می‌شوند.

در همین زمینه سیدمحمود رضوی، سینماگر مشهدی که تهیه‌کنندگی آثاری چون «دهلیز»، «دارکوب»، «ماجرای نیم‌روز»، «لاتاری» و ماجرای «نیم‌روز؛رد خون» را در کارنامه دارد و نوروز سال٩٨ نیز با دو فیلم غلامرضا تختی و پیشونی سفید٣ به‌عنوان پخش‌کننده به سینما‌های کشور می‌آید، روز گذشته با انتشار یادداشتی درباره طرح افزایش قیمت بلیت سینماها نوشت: «از همکارانم، تهیه‌کنندگان، پخش‌کنندگان و سینماداران محترم تقاضا دارم علی‌رغم افزایش سرسام‌آور کلیه هزینه‌های تولید، توزیع و اکران، عدم تغییر قیمت بلیت سینما در ابتدای سال‌ نو را به مردم عیدی داده، اجازه دهیم در ایام نوروز، سینما ارزان‌ترین تفریح برای همه باشد.»

به گفته علی سرتیپی، سخنگوی شورای عالی اکران، نتیجه قطعی درباره قیمت بلیت سینماها در سال ٩٨، روز دوشنبه از سوی شورای صنفی نمایش اعلام می‌شود.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *