رویداد فرهنگی «مترو تئاتر» افتتاح شد

  • ۵ سال قبل
  • 0

همزمان با شب میلاد با سعادت حضرت امام جوادالائمه علیه السلام، رویداد “متروتئاتر” با نقلی بر شاهنامه فردوسی، اثر استاد رضا صابری و هنرمندی رضا عارف‌نژاد در ایستگاه شریعتی مشهد افتتاح شد.

وحید مبین مقدم در مراسم افتتاح این رویداد فرهنگی که با حضور اعضای شورای شهر و معاون حمل ونقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد در ایستگاه شریعتی برگزار شد، گفت: از اجرای تئاتر در ایستگاه مترو دو هدف، ایجاد شور و نشاط عمومی و آموزش فرهنگ صحیح استفاده از حمل ‎و نقل ریلی با استفاده از زبان هنر، به‏ ویژه تئاتر خیابانی را دنبال می‎کنیم.

وی افزود: وظیفه اصلی ما در قطارشهری سرویس‌دهی ایمن به زائران و مجاوران امام رضا(ع) است اما در کنار آن توجه به امور فرهنگی و هنری جزو رسالت‌های ما محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تصمیم داریم در این حوزه نیز اقدام مناسبی صورت داده و نگاه موشکافانه‌ای به حوزه تئاتر داشته باشیم، اظهار کرد: بر این اساس شنبه‌ها را به عنوان روز تئاتر با نام «مترو تئاتر» در قطارشهری انتخاب کردیم.

مبین مقدم ادامه داد: بر همین اساس شنبه‌های هر هفته از ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰ در ایستگاه شریعتی خط دو قطار شهری یک تئاتر اکران خواهد شد.

همچنین در ادامه این مراسم بتول گندمی، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد نیز گفت: آنچه که امروز شاهد آن هستیم آغاز یک کار فرهنگی در قطارشهری مشهد است.

وی تصریح کرد: شورای پنجم به آموزش شهروندی و استفاده شهروندان از همه امکانات شهری توجه ویژه دارد.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های فرهنگی یکی از مسیرهایی است که می‌تواند به ارتقا حقوق شهروندی کمک کند، اظهار کرد: قطعا هزاران میلیارد تومان در خطوط قطارشهری مشهد برای رفاه و آسایش زائران و شهروندان هزینه شده و خواهد شد.

گندمی اضافه کرد: آشنایی با مترو باید از خردسالی آغاز شود و ادامه پیدا کند، امروز آغاز کار بوده و امیدوارم شاهد حضور گروه‌های موسیقی نیز باشیم.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد ادامه داد: هزار میلیارد تومان دیگر نیز در خط ۲و ۳ هزینه خواهد شد، امیدواریم خطوط قطارشهری مشهد طی سال‌های آینده به صورت کامل به اتمام برسد.

گفتنی است رویداد “متروتئاتر” امروز شنبه ۲۵ اسفندماه با نقلی بر شاهنامه فردوسی، اثر استاد رضا صابری و هنرمندی رضا عارف‌نژاد در ایستگاه شریعتی مشهد افتتاح شد.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه