دانشگاه فردوسی تلویزیون اینترنتی راه اندازی کرد

  • ۵ سال قبل
  • 0

مدیر روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: این دانشگاه نخستین رسانه علمی تصویری دانشگاههای ایران را با عنوان تلویزیون اینترنتی دانشگاه (تاد) راه اندازی کرد.

عادل سپهر افزود: راه اندازی این رسانه در راستای رسالت مسئولیت پذیری اجتماعی دانشگاه در قبال جامعه مدنی و اتخاذ نگاه علمی به مسائل و وقایع روز جامعه اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و زیست محیطی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این تلویزیون بستری چندرسانه ای و علمی تخصصی در عین حال منطبق با دانش مخاطبان عام است که مجموعه ای از برنامه های متنوع از پاسخ به پرسشهای جامعه تا وقایع و رخدادهای دانشگاه را شامل می شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه فردوسی گفت: رسانه ‘تاد’ دریچه ای برای رساندن صدا و تصویر جامعه به دانشگاه و در مقابل رساندن صدای دانشگاهیان به جامعه آن هم به زبان ساده است تا هم جامعه مدنی پاسخهایش را از مجموعه دانشگاه دریافت کند و هم دانشجویان و استادان دانشگاه تلاش کنند پاسخگوی سئوالات جامعه باشند.

وی افزود: برنامه های این تلویزیون متشکل از پاسخهای چند دقیقه ای متخصصان و استادان حوزه های مختلف به سئوالات مردم در بخشهای علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و رفع ابهامات ذهنی شهروندان در موضوعات مختلف است.

سپهر ادامه داد: تلویزیون اینترنتی تاد همچنین رویدادهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه را برای دانشجویان و استادان انعکاس می دهد.

وی گفت: نخستین برنامه این تلویزیون پیرامون واقعه سیل اخیر در کشور و پاسخگویی استادان و متخصصان این حوزه به سئوالات مردم در باره سدسازی، سیلابها و علل وقوع سیل و امثال آن است.

وی افزود: پیش از این نیز رسانه صوتی در دانشگاه فردوسی با اهداف رسانه تاد راه اندازی شده بود که اکنون این رسانه به صورت تصویری هم فعالیت می کند.

سپهر گفت: تاد طرح ابتکاری دانشگاه فردوسی است که با بهره گیری از دانشجویان مستعد و علاقه مند راه اندازی شده و تلاش کرده است در جامعه مدنی پاسخگوی شهروندان باشد و شهروند مسئول را پرورش دهد.

وی ادامه داد: دانشگاه فردوسی می تواند تولیدات رسانه تاد را برای بهره برداری بیشتر در اختیار رسانه ها و خبرگزاریهایی که محتوای چندرسانه ای منتشر می کنند نیز قرار دهد.

شهروندان می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی ftpnews.um.ac.ir از برنامه های این تلویزین استفاده کنند.

منبع: ایرنا – خراسان رضوی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *