سیلابهای اخیر ۵۸۵ کیلومتر از راههای خراسان رضوی را بست

  • ۵ سال قبل
  • 0

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: طی فروردین ماه کنونی ۵۸۵ کیلومتر از راههای بین شهری و روستایی خراسان رضوی به واسطه بارشهای شدید باران و بروز سیلاب بسته شد.

ابراهیم نصری افزود: علت بسته شدن این راهها جاری شدن سیلاب، آب بردگی راه و شانه راهها، ریزش کوه، طغیان رودخانه و فرونشست زمین بود که با تلاش راهداران در کمترین زمان ممکن و به صورت موقت و اضطراری بیشتر این راهها بازگشایی شد به گونه ای که هم اکنون تنها جاده بردسکن – عشق آباد و ۱۲ راه روستایی در هفت شهرستان همچنان مسدود است و بقیه راهها بازگشایی شده اند.
وی ادامه داد: علاوه بر اینها ۴۰ پل، آبنما، آبرو و هزار و ۸۰۰ متر از دیواره های ساحلی جاده های استان خراسان رضوی نیز آسیب دید و بیشترین آسیب در بخش ابنیه فنی به آبنماها در راههای روستایی وارد شد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: اقدامات اولیه برای بازگشایی مسیرها با ایجاد مسیر انحرافی و یا استفاده از باکسهای بتنی به جای پلهای تخریب شده صورت گرفته است.
نصری افزود: در محدوده شهرستانهای بردسکن، بجستان و کاشمر مواردی از فرو نشست زمین نیز رخ داده بود که در کمترین زمان نسبت به ترمیم این نقاط اقدام شد.
وی مجموع خسارتهای وارده به راههای استان از ابتدای فروردین ماه کنونی تا پایان روز پنج شنبه ۲۹ فروردین ماه را ۷۷۰ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس گزارشهای رسیده خسارت وارده به ابنیه فنی و پلها افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال است و البته بررسی خسارات وارده به راههای استان کماکان ادامه دارد.
خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر جاده دارد که شش هزار و ۴۲۳ کیلومتر آن بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر آن راه روستایی است.

منبع: ایرنا_ خراسان رضوی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *