کاربرد سلول های بنیادی در درمان ۸۰ نوع بیماری

  • ۵ سال قبل
  • 0

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان در نشستی مطبوعاتی اظهار کرد: سلول‌های بنیادی خون بند ناف در درمان ۸۰ بیماری نقش دارند که می توان به بیماری هایی مانند بیماری‌های خونی، تالاسمی و نقص سیستم ایمنی اشاره کرد.

دکتر مرتضی ضرابی تصریح کرد: در حال حاضر  ۱۳۰ هزار نمونه خون بند ناف در بانک های عمومی  و خصوصی خون بند ناف کشور ذخیره سازی شده است که ۱۱۵ هزار نمونه از این میزان در بانک‌های خصوصی ذخیره و هزینه نگهداری آن پرداخت شده است.
وی افزود: استان های تهران، اصفهان و خراسان رضوی به ترتیب بیشترین ذخایر خون بنیادی بند ناف را در سطح کشور دارند.

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان عنوان کرد: استفاده از سلول‌های بنیادی خون بند ناف در درمان فلج مغزی، اُتسیم، بیماری‌های قلبی، دیابت نوع یک، کاهش شنوایی و بیماری‌های اطفال در حال تحقیق است و در سه تا پنج سال آینده نتایج آن ارائه می شود.
وی با بیان اینکه هزینه ذخیره سازی خون بند ناف در بانک های خصوصی  ۳۲ میلیون ریال است، افزود: در نیمه نخست امسال ۹ هزار و ۵۰۰ قرارداد ذخیره سازی خون بند ناف در کشور منعقد شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش دارد.

وی درخصوص ذخیره خون بند ناف در خراسان رضوی گفت: تا کنون ۶ هزار و ۵۰۰ نمونه خون بند ناف از مادران باردار در این استان جمع آوری و جهت ذخیره سازی به تهران ارسال شده است.
مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان اذعان داشت: در حال حاضر ماهانه حدود ۲۰۰ نمونه خون بندناف در خراسان رضوی جمع آوری و ذخیره سازی می شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *