بزرگترین معضل اقتصاد دانش‌بنیان، عدم فهم آن است

  • ۵ سال قبل
  • 0

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: بزرگترین معضل اقتصاد دانش‌بنیان، عدم فهم آن و همراهی قوانین قدیمی در این زمینه است، اجرای قوانین قدیمی سر جای خود بسیار درست است، اما برای اقتصاد دانش‌بنیان و شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز به بازنگری داریم. باید کمک شود تا افرادی که در دولت خدمت می‌کنند، این قوانین را در جهت ارتقای اقتصاد دانش‌بنیان استان تغییر دهند.

رضا قنبری امروز در گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و رشد با رویکرد تشکیل انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان که در پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد، اظهار کرد: انگیزه اصلی که برای تشکیل چنین جلسه‌ای در راستای تشکیل این انجمن از نظر یک نهاد دولتی وجود دارد، این است که بتوانیم با کمک شما این انجمن را تشکیل دهیم..

وی با بیان اینکه سه شبکه برای پارک‌ها مفروض است؛ یک شبکه مشتریان بیرونی و ذی‌نفعان، یک شبکه با خود پارک‌های دیگر و یک شبکه داخلی است. در این راستا است که می‌توانیم شرکت‌های بزرگ و فناور استان را  همراه با واحدهای فناور، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری قرار داده و در کنار هم شبکه‌ای داشته باشیم تا مطالبه‌گری خود را انجام دهند.

قنبری افزود: این شبکه و انجمن خط‌کشی بین منابع مختلف تولید در استان نیست. از این لحاظ ما انجمن‌های دیگری داریم، اما آن‌ها روی صنف و فناوری خود تمرکز دارند. باید به عام بودن دانش‌بنیان توجه کنیم و صنعت را به دانش‌بنیان و غیر دانش‌بنیان تقسیم نکنیم. اینجا بیشتر بحث تمرکز است که امیدوارم اتفاق بیفتد. تا اینجا ما همه چیز را فراهیم کردیم، از اینجا تلاش شما است تا شاهد همگرایی در استان باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین معضل اقتصاد دانش‌بنیان، عدم فهم آن و همراهی قوانین قدیمی در این زمینه است، تصریح کرد: اجرای قوانین قدیمی سر جای خود بسیار درست است، اما برای اقتصاد دانش‌بنیان و شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز به بازنگری داریم. باید کمک شود تا افرادی که در دولت خدمت می‌کنند، این قوانین را در جهت ارتقای اقتصاد دانش‌بنیان استان تغییر دهند.

وی ادامه داد: امیدوارم این تشکل با جلسه‌ای که برگزار خواهد کرد، هیات مدیره‌ای قوی، پیگیر و مطالبه‌گر را از دل خود بیرون بیاورد تا چندصدایی در استان داشته باشیم، هرچند متاسفانه چندصدایی بیشتر از سمت بخش دولتی بوده، اما ترجیح این است که چندصدایی از سمت بخش خصوصی باشد.

منبع: ایسنا- خراسان رضوی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *