درباره تامین آب شرب مشهد همچنان نگرانیم

  • ۵ سال قبل
  • 0

مدیرعامل آبفای مشهد گفت: همچنان در زمینه تامین آب شرب مشهد در کوتاه مدت و بلند مدت نگرانی داریم.

حسن اسماعیلیان درباره بارندگی‌های اخیر در استان، با بیان این که خراسان رضوی دارای یک اقلیم خشک و نیمه خشک است و عمده منابع تامین آب شرب مشهد از طریق منابع آب‌های زیرزمینی است، افزود: منابع آب دشت مشهد،مهم‌ترین منبع تامین کننده آب شرب مشهد است و این دشت جزو دشت‌های بحرانی است و شرایط حادی دارد و در چند سال گذشته به دلیل برداشت‌های  بی رویه دچار افت شدید شده است.

وی ادامه داد: بارندگی زیاد دلیل بر آن نیست که افت آب‌های زیرزمینی و دشت‌ها جبران شده باشد، لذا ما همچنان نگرانی تامین آب شرب مشهد را در کوتاه مدت و بلند مدت داریم. مدیرعامل آبفای مشهد همچنین اظهار کرد: همواره در هنگام بارندگی‌ها با این مشکل روبه‌رو می‌شویم که در مکان‌هایی که دچار آب گرفتگی می‌شود، بعضا برخی از افراد به صورت خودسرانه دریچه فاضلاب را بر می‌دارند تا آب جمع شده در آن مکان از طریق آن دریچه‌ها وارد شبکه جمع‌آوری فاضلاب شود.

وی افزود: این اقدام شاید مشکل آن مکان را حل کند، اما ممکن است بلافاصله در یک منطقه پایین دست پس‌زدگی فاضلاب در منازل مسکونی  ایجادشود و در برخی از نقاط شهر از طریق دریچه‌های فاضلاب یا شکستگی‌های دریچه این فاضلاب در معابر جاری شود و مشکل را چند برابر کند.

اسماعیلیان با بیان این که بر اساس ضوابط و مقررات باید شبکه جذب آب باران ساختمان‌ها از شبکه فاضلاب آن‌ها مستقل باشد، خاطرنشان کرد: یعنی به این صورت که برای آب باران یک چاه اختصاصی باشد که آب را جذب کند و مانع از ورود آن به شبکه فاضلاب شود.

منبع: ایسنا- خراسان رضوی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *