هیچ تصمیمی برای دو نرخی یا پلکانی شدن قیمت بنزین در مجلس مطرح نیست

  • ۵ سال قبل
  • 0

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر تخصیص یارانه بنزین به همه افراد جامعه به صورت هدفمند صورت نمی گیرد.

سعید باستانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهارداشت: هیچ گونه تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین در حال حاضر مطرح نیست.

وی تصریح کرد: تغییر در قیمت حامل های انرژی از جمله بنزین، بسیار حساس بوده و تاثیر آن بر قیمت سایر کالاها و خدمات بسیار آنی و مستقیم است، از این رو در مورد دو نرخی یا پلکانی شدن قیمت بنزین هیچ گونه تصمیمی در مجلس گرفته نشده است.

نماینده تربت حیدریه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی  افزود: از طرفی نمایندگان معتقد هستند  یارانه بنزین در حال حاضر به جای اینکه به همه افراد کشور تعلق بگیرد، صرفا به خودروها تعلق می گیرد و افرادی که دارای چندین خودرو و مصرف بیشتری هستند، منفعت بیشتری از اختصاص یارانه بنزین دریافت می کنند و اقشاری که خودرو ندارند از دریافت این یارانه محروم می باشند، از این رو معتقد هستند تخصیص یارانه بنزین و سایر حامل های انرژی باید به صورت هدفمند صورت بگیرد.

باستانی ادامه داد: اگرچه بعد از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها هرساله این اجازه به دولت داده شده است که به صورت سنواتی و براساس فرمول خاصی قیمت  بنزین را افزایش دهد اما از این اختیار قانونی خود استفاده نکرده است و قیمت بنزین در طول سال های گذشته ثابت مانده است از این رو افزایش یک باره قیمت آن در حال حاضر با واکنش هایی مواجه خواهد شد.

وی ابراز داشت: از طرفی سهمیه بندی بنزین که از سال گذشته مطرح شده است به معنای افزایش قیمت ان  نیست بلکه به معنای احیای کارت های سوخت است تا برمبنای سهمیه مشخص شده افراد مصرف سوخت خود را مدیریت کنند و در صورت نیاز بیشتر بنزین با قیمت متفاوت از بنزین سهمیه بندی شده آن را دریافت کنند.

منبع: قدس آنلاین

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *