تعلیق پروانه ۵۸۲ واحد صنعتی راکد استان در کمتر از ۳ سال

  • ۱۳ روز قبل
  • 0

مدیرکل صمت استان گفت: در سال ۱۴۰۰ واحدهای راکد صنعتی۸۹۰ واحد بود که در پایان ۱۴۰۲ ما این ها را تعیین تکلیف کرده ایم که از این میان پروانه ۵۸۲ واحد تعلیق شد و ۲۷۳ واحد به مدار تولید بازگشت.
مدیرکل صمت استان در نشست خبری روز گذشته درباره گزارش عملکرد دستگاه متبوع خود در دولت سیزدهم بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ پروانه فعال در حوزه صنعتی ۴ هزار و ۶۰۸ عدد با مجموع سرمایه گذاری ۱۲۵ همت و اشتغال ۲۱۳ هزار نفر بوده که این اعداد در پایان اردیبهشت امسال به ۵ هزار و ۶۸۲ عدد برای پروانه های صادر شده با مجموع سرمایه گذاری ۲۳۶ همت و اشتغال ۲۴۰ هزار نفر رسیده است.
رجبی بیان کرد: ما در این مدت ۷۵۱ پروانه بهره برداری جدید  و ۶۳۷ پروانه بهره برداری توسعه ای صادر کرده ایم و مجموع سرمایه گذاری که ایجاد شده حدود ۶۰ همت بوده است.
او درباره تعلیق پروانه های راکد صنعتی توضیح داد: در سال ۱۴۰۰ واحدهای راکد صنعتی۸۹۰  واحد بود که در پایان ۱۴۰۲ ما این ها را تعیین تکلیف کرده ایم به طوری که ۲۷۳ واحد به مدار تولید بازگشتند که اسم و نشانی آن ها وجود دارد؛ ۳۵ واحد در چرخه راه انداز هستند و باقی مانده که در واقع به نوعی حبس منابع داشتند، پروانه بهره برداری شان را باطل یا تعلیق کردیم.
رجبی با اشاره به این که یکی از مشکلاتی که ما همواره داشته ایم، بحث زیرساخت هاست، افزود: یکی از این موضوعات بحث زمین است که ما توانستیم ۲۶ درصد به زمین های قابل واگذاری شهرک های صنعتی اضافه کنیم.
مدیر کل صمت استان درباره جوازهای تاسیس صادر شده بیان کرد: ۴هزار و  ۶۴۸ جواز صنعتی تاسیس در این مدت صادر شد که پیش بینی سرمایه گذاری ۱۶۲ همت را در این زمینه داریم؛ اتفاقی که ما را در این راستا کمک کرد صدور بیش از یک پروانه بهره برداری برای هر واحد است که این به توسعه فعالیت ها کمک کرده است.
 رجبی ادامه داد: یکی از اتفاق های دیگر حوزه دانش بنیان ها بود؛ خراسان رضوی در تعداد صدور پروانه های تحقیق و توسعه واحدهای صنعتی رتبه اول کشور را داراست. هم اکنون ۹۷ شرکت در استان که پروانه بهره برداری صنعتی دارند، دانش بنیان نیز هستند. در سال ۱۴۰۲، ۶۳ پروانه تحقیق و توسعه صادر شد که رتبه اول کشور را داشتیم و در مجموع در استان ۳۴۲ پروانه تحقیق و توسعه صادر شده که رتبه اول کشور را در این حوزه داریم.
او درباره بخش معدن گفت: تعداد صدور پروانه اکتشاف معدنی در خراسان رضوی از ۱۳۰ مورد در سال ۱۴۰۰ به ۳۴۵ مورد در پایان اردیبهشت امسال رسید که نشان دهنده رشدی ۱۶۵ درصدی در صدور پروانه های اکتشاف معادن است. در این مدت صدور پروانه بهره برداری معدنی در استان از ۸۴۵ مورد به هزار و ۶۷ مورد در پایان اردیبهشت امسال رسید و همچنین ۶۰۰ محدوده اکتشافی نیز در قالب مزایده به بخش خصوصی واگذار شد.
رجبی درباره ارقام واردات و صادرات استان خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون دلار از خراسان رضوی صادرات داشتیم که این عدد در سال گذشته به یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون دلار افزایش پیدا کرده است. واردات ما نیز از ۳۸۰ میلیون دلار به ۸۱۹ میلیون دلار رسیده که بخشی از این واردات مواد اولیه و ماشین آلات بوده است.
 رجبی درباره ناترازی برق و خاموشی ها در بخش صنعت گفت: خواسته ما این است که بار مدیریت مصرف بر دوش تمام بخش ها باشد و طوری نباشد که فقط بخش صنعتی این بار را بر دوش بگیرد.
منبع : خراسان
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *