سهم سد دوستی در تامین آب امسال مشهد ۷۰ درصد پیش بینی شد

  • ۵ سال قبل
  • 0

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: در پی بارشهای خوب فروردین ماه سهم سد دوستی در تامین آب مشهد افزایش یافت و برای امسال بین ۶۰ تا ۷۰ درصد پیش بینی شده است.

محمد علایی افزود: نیاز آب کلانشهر مشهد ۲۲۵ میلیون متر مکعب در سال برآورد شده است که سال گذشته تنها ۴۰ میلیون متر مکعب از این میزان از طریق سد دوستی تامین شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد دوستی جمع شده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۸۰ میلیون متر مکعب بوده است که حدود سه و نیم برابر افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۵۰ درصد از ظرفیت سد دوستی پر آب است درحالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد بود.

علایی توان ذخیره سازی سدهای بزرگ و در حال بهره برداری در این استان را یک میلیارد و ۵۱۲ میلیون مترمکعب اعلام و بیان کرد: یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب از این حجم مربوط به سد دوستی است که بین ایران و ترکمنستان مشترک است.

خراسان رضوی دارای ۳۲ سد در حال بهره برداری در تربت حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، تایباد، تربت جام، چناران، سرخس، نیشابور، کلات و فریمان است.

منبع: ایرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *