نمایشگاه بین المللی مشهد به عنوان محل برگزاری نمایشگاه قرآن انتخاب شد

  • ۵ سال قبل
  • 0

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محل برگزاری نمایشگاه قرآن امسال را نمایشگاه بین المللی مشهد اعلام کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی کاظمی نسب در خصوص دلیل این انتخاب به «خراسان رضوی» گفت: با توجه به این که ۱۱ دوره نمایشگاه قرآن در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شده، به نظر می رسد که این مکان برای مخاطب شناخته شده و جاافتاده است. وی تصریح کرد: سال گذشته این نمایشگاه در میدان شهدا برگزار شد و از لحاظ این که شهرداری همکاری کرد، خوب بود اما از این جهت که فضای میدان شهدا، فضایی پاساژی و تجاری بود، مناسب نبود.

وی افزود: ما به دنبال آیتم هایی هستیم که حضور جمعیت را پررنگ کند و غرفه داران راضی باشند. برای برخی فعالیت های قرآنی و فرهنگی خانواده ها، فضای باز و فضای داخل نمایشگاه را پیش بینی کرده ایم و برنامه ریزی هایی در این زمینه انجام شده است. از طرف دیگر با توجه به این که روزهای پربارشی در سال ۹۸داریم، سالن های مسقف نمایشگاه بین المللی به ما اطمینان خاطر می دهد و امنیت غرفه ها تامین می شود.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان همچنین فضای نمایشگاه بین المللی مشهد را برای صرف افطاری خانواده ها، مناسب دانست و گفت: هر ساله بسیاری از خانواده ها، بساط افطار خود را به همراه می آورند تا زمان بیشتری برای استفاده از نمایشگاه قرآن داشته باشند، برای تامین رفاه حال این عزیزان فضای باز و محوطه نمایشگاه بین المللی، محیط مناسبی دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد نیز روز گذشته در این زمینه اظهار کرد: امسال بر اساس دستور معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای بهبود کیفیت نمایشگاه قرآن، این نمایشگاه باید رویکرد داشته باشد و هیچ استانی نباید به صورت عمومی به برگزاری نمایشگاه بپردازد.

محمدجواد استادی اظهار کرد: امسال خراسان رضوی رویکردی دارد که اگر محدودیت‌ها اجازه دهد،تا جایی که بتوانیم در بحث محتوا به سمت بین‌المللی بودن حرکت می کنیم. امیدوارم امسال نمایشگاه رویکرد کیفی داشته باشد. وی افزود: امسال نمایشگاه بین المللی برای برپایی نمایشگاه قرآن مد نظر ماست، چون برگزاری نمایشگاه در میدان شهدا که سال پیش اتفاق افتاد، مناسب و تاثیرگذار نبود.

منبع: روزنامه خراسان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه