۱۸۴ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هستند

  • ۱ سال قبل
  • 0

۱۸۴ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هستند
مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی در سفر به شهرستان زاوه، با فرماندار و امام جمعه شهرستان دیدار وگزارشی از خدمات احداث مسکن و تسهیلات اشتغال ویژه مددجویان ارائه کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، رضا سلم آبادی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین زاده و وفایی نژاد فرماندار شهرستان زاوه بیان کرد: کمیته امداد در حوزه معیشت، سلامت، جهیزیه، تحصیلی، حقوقی و فرهنگی به ۱۸۴ هزار خانواده خدمت ارائه می دهد و ماهانه بالغ بر۱۴۰۰ میلیارد ریال در ماه مستمری به این خانواده ها پرداخت می شود.
مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی در ادامه به ظرفیت های شهرستان زاوه اشاره کرد و گفت: شهرستان زاوه ظرفیت های بسیار خوبی دارد که می توان از آن برای توانمندسازی افراد نیازمند بهره برد.
وی افزود: در حوزه معیشت، بر اساس برنامه با خروج یک پرونده مددجوی معیشت بگیر یک پرونده جایگزین می شود ولی علاوه بر این ، از ابتدای سال تاکنون در استان ۶۵۰۰ پرونده سهمیه مازاد از کشور دریافت کردیم.
سلم آبادی ابراز داشت: از ابتدای سال تاکنون ۳۱۰۰ سری جهیزیه شامل ۵ قلم کالای اساسی به ارزش هر سری ۳۲۰ تا ۳۵۰ میلیون ریال توزیع شده است و تا پایان سال این رقم به ۵۰۰۰ سری خواهد شد.
وی با اشاره به کمک ۷۰ هزار میلیارد ریالی کمیته امداد استان به نیازمندان، بیان کرد: حدود ۵۰ درصد بصورت تسهیلات و ۵۰ درصد بلاعوض در اختیار خانواده های نیازمند قرار می گیرد.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی افزود: ساخت ۲۴۰۰ واحد روستایی در سطح استان را مدیریت می کنیم و به ازای هر واحد مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال بلاعوض بعلاوه ۵۰۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه از محل صندوق امداد ولایت با اقساط ۶۰ ماه پرداخت می شود.
وی با اشاره به ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد علوی در کشور، گفت: ۱۰۰۷ مسکن سهمیه خراسان رضوی است که به ازای هر واحد مسکن مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بلاعوض تخصیص می یابد.
سلم آبادی با بیان اینکه ۳۵ دستگاه متولی اشتغال در کشور هستند، گفت کمیته امداد ۳۰ درصد اشتغال استان را بر عهده دارد .
کمیته امداد نقش مهمی در پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران دارد
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین زاده امام جمعه شهرستان زاوه بیان کرد: سیره اولیای خدا در کتب تاریخی، روایی و قرآن کمک به فقرا و نیازمندان بوده است و اولین آیه ای که در ماه رمضان بر پیامبر گرامی اسلام (ص) نازل شد آیه زکات بود که حضرت امیرالمومنین (ع) را مامور به خواندن این آیه برای مردم در مسجد کردند.
امام جمعه شهرستان زاوه با بیان اینکه در قرآن ابتدا مسئله زکات و در ادامه به نماز اشاره کرده است، افزود: کمیته امداد به واسطه رسیدگی به فقرا نقش اساسی در پایداری نظام دارد و به صورت مستمر به نیازمندان رسیدگی می کند.
وی در پایان از اقدامات خوب کمیته امداد شهرستان زاوه در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی تشکر کرد.
ضرورت پررنگ شدن خدمات فرهنگی کمیته کمیته امداد
همچنین در این دیدار وفایی نژاد فرماندار شهرستان زاوه با تشکر از خدمات کمیته امداد شهرستان، بر پررنگ تر شدن خدمات فرهنگی این نهاد تاکید کرد.
مدیرکل کمیته امداد در سفره یک روزه به شهرستان زاوه از چند طرح اشتغال ، منزل ایتام و مرکز نیکوکاری بازدید کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *