• صفحه خانگی
  • >
  • دسته‌بندی نشده
  • >
  • سلام اولا سنه ای مهربان امام رضا(ع) / تشرف کاروان ۴۵۰۰ نفری زیارت اولی‌های آذربایجان شرقی به حرم مطهر رضوی

سلام اولا سنه ای مهربان امام رضا(ع) / تشرف کاروان ۴۵۰۰ نفری زیارت اولی‌های آذربایجان شرقی به حرم مطهر رضوی

  • ۱ سال قبل
  • 0

حضور ۴۵۰۰ زائر آذری زبان، که بسیاری‌شان برای اولین بار به حرم امام رضا(ع) آمده‌اند، لحظاتی ناب در این صحن و سرا رقم زد و نه فقط خود آنها، که بسیاری از دیگر زائران آقا هم شوق شیرین زیارت را با این زمزمه‌های دلنشین آنها احساس کردند: سلام اولا سنه ای مهربان امام رضا (ع).

به گزارش آستان‌نیوز، خادمان و خیران دوباره دست به دست هم دادند تا جمعی از زائران زیارت اولی و زائران سالمند را به زیارت امام هشتم(ع) دعوت کنند؛ زائرانی که آرزوی سفر به مشهد سال‌ها در دلشان خانه کرده بود اما فرصت این زیارت فراهم نشده بود. خادمان و خیران آقا، این بار استان آذربایجان شرقی را برای برپایی یک کاروان زیارتی خاص انتخاب کردند و دعوت‌نامه زیارت برای ۴۵۰۰ نفر از ترک‌زبان‌های دوست‌داشتنی این استان ارسال شد.
صبح امروز، کاروان این زائران وارد حرم مطهر امام رضا(ع) شد و حضورشان، همه زائران را تحت تاثیر قرار داد. زمزمه‌های عاشقانه‌ای که این کاروان زیارت اولی با امام هشتم(ع) داشتند، آن قدر ساده و صمیمی بود که نه فقط بغض چندین ساله خودشان را شکست، که هر شنونده‌ای را هم مدهوش و عاشق کرد. فهمیدن بسیاری از واژه‌های ترکی این نجوای عاشقانه و شعرخوانی ذاکر و مداح کاروان، ساده نبود اما برخی از کلمات هم نیازی به ترجمه نداشت و هر زائری معنایش را خوب می‌فهمید: سلام اولا سنه ای مهربان امام رضا … اَمیر و پادشه عاشقان امام رضا.

کاروان «شوق زیارت»
محمد توکلی معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی درباره تشرف این کاروان گفت: صبح امروز ۲۲ آذر ماه کاروان زیارتی «شوق زیارت» با کمک خیرین استان‌ آذربایجان شرقی و خادمان حرم مطهر رضوی به زیارت امام رضا (ع) مشرف شدند و ضمن حضور در مهمانسرای حضرت رضا(ع) و اجرای برنامه‌های فرهنگی طی مراسمی که در رواق امام خمینی(ره) پیش‌بینی شده بود از این زائران پذیرایی شد.
وی افزود: کاروان زیارتی شوق زیارت بعد از دو سال به مشهدالرضا(ع) مشرف شد و در کنار نشاط معنوی که برای خود این زائران داشت، حضور این کاروان‌ها حال و هوای خاصی در حرم مطهر رضوی ایجاد کرد.
توکلی با اشاره به سابقه اجرای این طرح زیارتی افزود: در سال‌های گذشته کاروان‌های متعددی از نقاط مختلف کشور و حتی سایر کشورها به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شدند که در دو سال اخیر و به دلیل شیوع کرونا این حضور متوقف شد، اما امسال حضور این کاروان‌ها از سر گرفته شد و آستان قدس رضوی پذیرای این زائران شده است.
توکلی به همکاری با سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف در اجرای این طرح اشاره و تصریح کرد: سعی داریم با ارگان‌ها و نهادهایی همچون کمیته امداد، بهزیستی، بسیج، خیرین و … برای معرفی زائران زیارت اولی محروم و سالمند و اعزام آن‌ها به مشهد مقدس همکاری‌های لازم را انجام دهیم و تعامل بیشتری در بحث اسکان، حمل و نقل و تغذیه این زائران داشته باشیم.

منبع : آستان نیوز

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *