آغاز به کار باشگاه‌های اجتماعی مخاطب محور در مشهد

  • ۱ سال قبل
  • 0

معاون فرهنگی شهرداری مشهد مقدس گفت: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و موفق در حوزه آموزش، تعداد محدودی برنامه مشاهده می‌شود که اجرای آنها به صورت جدی مورد توجه قرار می‌گیرد.

 حسین باغگلی  اظهارداشت: در سیاست گذاری های صورت گرفته در بخش فرهنگی مدیریت شهری مشهد مقدس در نظر داریم تا نظام برنامه ریزی و فرهنگ را به سوی خانواده محور شدن سوق دهیم.

معاون فرهنگی شهرداری مشهد مقدس با بیان اینکه امروز در انجام فعالیت های فرهنگی دچار مناسبت زدگی شده ایم گفت: نوع مواجهه با مناسبت‌ها در طول سال، روزمرگی‌هایی برای سیستم فرهنگی در کل کشور به وجود آورده است.

وی عنوان کرد: باید از رویکرد تصدی گرایانه به سوی رویکرد تنظیم گرایانه داشته باشیم یعنی به جای اینکه ماموریت‌ها را خودمان انجام دهیم باید به سراغ تشکل‌های فرهنگی فعال برویم و آنها را شناسایی و فضایی ایجاد کنیم تا برنامه‌های عمومی ما توسط آنها انجام شود.

باغگلی تصریح کرد:در حوزه فرهنگی انجام کارهای بزرگ ثمرات زیادی نداشته و در مدل جدید باید تلاش کنیم تا گروه‌های اجتماعی زیادی بخش‌های کار را در پروژه‌های کوچک به دست گرفته تا سرعت تکثیر آن گفتمان فرهنگی بیشتر شود.

معاون فرهنگی شهرداری مشهد با بیان اینکه سلول بنیادین یک نظام اجتماعی خانواده تلقی می‌شود گفت: در سیاست گذاری‌های صورت گرفته در بخش فرهنگی مدیریت شهری مشهدمقدس در نظر داریم تا نظام برنامه ریزی و فرهنگ را به سوی خانواده محور شدن سوق دهیم.

وی با تاکید بر اینکه جدا کردن قشرهای مختلف از یکدیگر سبب شکاف در بین جامعه می‌شود گفت: حرکت به سوی فعالیت‌های خانواده محور می‌تواند ما را در رسیدن به اهدافمان در حوزه فرهنگی یاری کند.

باغگلی ادامه داد: توسعه فعالیت‌های اجتماعی در جامعه سبب افزایش تعاملات گروهی و شکل‌گیری عملیات اجتماعی و صدور پیام در سطح جامعه می‌شود.

معاون فرهنگی شهرداری مشهد مقدس با اشاره به اهمیت افزایش تعاملات بین دستگاهی گفت: به منظور جلوگیری از هدف رفت منابع در اختیار که سهم تمامی مردم شهر است توسعه تعامل بین دستگاهی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به دسته بندی‌های صورت گرفته در باشگاه اجتماعی مخاطب محور خاطرنشان کرد: در این باشگاه‌ها برای زوجین جوان که سال اول زندگی مشترک را پشت سر می‌گذارند، خانواده‌های دارای مادر باردار یا فرزند تا یک سال و خانواده‌های دارای فرزند۲ تا ۶ سال برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

باغگلی ادامه داد: در بخش خانواده‌های دارای فرزند ۲ تا ۶ سال بنا داریم مادر و پدر را با ابزارهای توانمندسازی کودکان همانند کتاب قصه و اسباب بازی بیشتر آشنا کرده و راه‌های استفاده بهینه از این ابزارها را به آنها آموزش دهیم.

معاون فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: از دیگر دسته بندی‌های صورت گرفته در این باشگاه می‌توان به گروه خردسالان ۷ تا ۹ سال، گروه نوجوانان ۹ تا ۱۵ سال و جوانان ۱۵ تا ۱۸ سال اشاره کرد.

وی با اشاره به در نظرگیری برنامه‌های متعدد برای هر دسته بندی عنوان کرد: در بخش جوانان ۱۵ تا ۱۸ تلاش می‌کنیم تا این قشر را با مخاطرات فضای رسانه ای و البته ظرفیت‌های آن آشنا کنیم.

باغگلی ادامه داد: در طرح باشگاه‌های اجتماعی برای افراد مجرد ۱۸ تا ۲۵ سال و گروه کهنسالان نیز برنامه۲هایی تدوین و طرح ریزی شده است.

معاون فرهنگی شهردار مشهد با اشاره به اهداف قرارگاه اجتماعی گفت: در این قرارگاه با شناسایی و رصد فعالیت‌های گروه‌های سطح شهر، از تشکل‌هایی که قصد کمک به جامعه را داشته و می‌توانند کمکی به این موضوع انجام دهند دعوت به عمل می‌آید.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *