دو جهادگر در دو سنگر

  • ۱ سال قبل
  • 0

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی گفت: شهید سردار سلیمانی و مرحوم کاظمی آشتیانی دو شخصیتی هستند که ایران را در دنیا پرآوازه کردند و این موضوع باعث افتخار ماست.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی حسینی‌مطلق امروز ۱۴ دی‌ماه در مراسم “دو جهادگر در دو سنگر” که به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی و شانزدهمین سالگرد درگذشت مرحوم سعید کاظمی آشتیانی بنیانگذار پژوهشگاه رویان و دانشمند سلول‌های بنیادی توسط جهاد دانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه خداوند فرموده تنها راه هدایت انس با قرآن است، اظهار کرد: در قرآن ذکر شده که روز قیامت سؤال می‌شود از این کتاب آسمانی چه استفاده‌هایی داشته‌اید، زیرا بعضی افراد فقط در مواردی مانند ازدواج، سفر و … از قرآن استفاده می‌کنند که این نگاه هرچند خوب است، اما حداقلی است.

وی افزود: در آیه ۳۰ سوره فصلت آمده است اگر شما قبول کردید تحت ولایت خداوند قرار گیرید، در ابتدای راه مشکلات، امتحان و ابتلا قرار گرفته‌اید و در واقع باید گفت هر که در این بزم مقرب‌تر است جام بلا بیشترش می‌دهند و این یک اصل ثابت شده است، در این مسیر یکی از موارد مهم، استقامت و پایداری در برابر مشکلات و ثابت قدم بودن است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی بیان کرد: خداوند می‌فرماید اگر بعد از قبول هدایت الهی استقامت کردی، امتیازاتی را کسب می‌کنی که یکی از آنها شجاعت است و کسی مثل سردار سلیمانی هراس و ترس نداشت و نترسید و نترسانید، یکی دیگر از ویژگی‌های وی نیز اخلاص بود، غلبه بر حزن و افسردگی نیز از جمله آثار استقامت در قبول هدایت الهی است.

حسینی‌مطلق ادامه داد: بنابراین شجاعت، اخلاص و غلبه بر حزن و افسردگی از آثار قبول هدایت الهی است و اگر کسی راه را بداند و بشناسد، حزن و افسردگی در او راه ندارد که دین در این‌باره راهکارهایی نیز ارائه داده است.

وی اضافه کرد: شیخ عباس قمی نیز می‌گوید تنها کتابی که تصور می‌کردم طرفدار بسیاری نداشته باشد، کتاب مفاتیح‌الجنان بود، در صورتی‌که این کتاب را به‌وفور در سراسر نقاط دنیا مشاهده می‌کنیم و در واقع اخلاص شیخ عباس قمی او را به جایی رساند که همه کتاب وی را می‌شناسند و یا حاج قاسم سلیمانی به واسطه اخلاصی که داشت  به چنان درجه‌ بالایی دست یافت.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی اظهار کرد: در رابطه با استقامت در امور نیز باید گفت در دانشگاه‌ها دانشجویان را ناامید می‌کنند که باید به این موضوع توجه جدی شود، چراکه استقامت در امور است که انسان را به جایگاه خوبی می‌رساند. خداوند نیز می‌فرماید علم را در پنج‌جا قرار داده‌ام، اما افراد در پنج‌جای دیگر به دنبال آن می‌گردند، مثلاً می‌فرماید علم را در گرسنگی قرار دادم، در حالی‌که در سیری به دنبال آن می‌گردند.

حسینی‌مطلق  ادامه داد: تجارب شخصی نشان می‌دهد دانشجویانی که برخوردار از امکانات بسیاری بوده‌اند معمولاً به درجات بالایی نمی‌رسند، اما آن عده که در وضعیت نه چندان مناسب و تنگدستی رشد کرده‌اند،‌ به درجات خوبی رسیده‌اند، مانند بسیاری از بزرگان.

وی افزود: ما در مشهد و در خدمت یک امام معصوم(ع) هستیم و کسانی‌که به لحاظ فیزیکی دورتر اند، از این فرصت برخوردار نیستند. بنابراین باید قدر این نعمت و توفیق را بدانیم که البته گاهی انسان موقعی متوجه این نعمت می‌شود که دیگر دیر است. باید با شأن و مقام امامان معصوم مخصوصاً امام رضا(ع) بیشتر آشنا شویم، من از یکی از مراجع شنیده‌ام که خداوند اراده کرده تمام مقدرات ایرانیان به دست امام رضا(ع) رقم بخورد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی گفت: این برنامه با عنوان دو جهادگر در دو سنگر معنای زیبایی دارد، سردار سلیمانی و مرحوم آشتیانی دو شخصیتی هستند که ایران را در دنیا پرآوازه کردند و این موضوع باعث افتخار  ماست. همان طور که مشاهده می‌کنیم افراد بسیاری نیز از کشورهای همسایه برای درمان به مشهد می آیند و این باعث افتخار است دانشمندانی داریم که نام ایران را مطرح می‌کنند.

منبع:ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *