مشکل آب شرب ۱۲۱ روستا در ۹ شهرستان خراسان رضوی برطرف می‌شود

  • ۶ ماه قبل
  • 0

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: با توجه به انعقاد قرارداد آبرسانی به روستاهای محروم با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) مشکل آب شرب ۱۲۱ روستا با ۱۰۶ هزار نفر جمعیت در ۹ شهرستان برطرف می‌شود.

حسین امامی با اشاره به انعقاد قرارداد آبرسانی به روستاهای محروم با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) افزود: در اجرای این قرارداد مشکل آب شرب ۱۲۱ روستا با ۱۰۶ هزار نفر جمعیت در ۹ شهرستان برطرف می‌شود.

به گفته وی، این شهرستان‌ها شامل باخرز، بردسکن ، تایباد ، تربت جام ، جوین، خواف، داورزن و زاوه می‌شود و عملیات اجرای این پروژه‌ها در ۹۴ روستا آغاز شده و در حال حاضر در ۱۵ روستا به بهره برداری رسیده و در ۱۲ روستا آماده افتتاح است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در ادامه بیان کرد: تاکنون نسبت به حفر و تجهیز ۱۶ حلقه چاه ، ۱۰۵ کیلومتر لوله گذاری خط انتقال ، ۱۷۵ کیلومتر شبکه و ساخت شش هزار و ۳۶۰ متر مکعب مخزن، ۵ باب ایستگاه پمپاژ و ۲۱۰باب حوضچه شیرآلات اقدام شده است.

امامی خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از ۴۳۷ میلیارد ریال کمک‌های افراد خیر و ۱۰۵میلیارد ریال منابع مالی آبفای خراسان رضوی در ۳۶۶ روستا تامین آب صورت گرفته شد و آبرسانی به ۱۰۰ روستای دیگر در دستور کار قرار دارد.

وی عنوان کرد: ۱۳ روستای شهرستان تربت جام در فهرست پروژه آبرسانی طرح محرومیت‌زدایی دولت قرار دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) لوله گذاری حدود ۵۷ هزار و ۴۰۰ متر خط انتقال و شبکه توزیع ، ساخت ۱۰۷ حوضچه خط انتقال و شبکه توزیع و یک باب مخزن ذخیره به ظرفیت هزارو ۸۲۰ مترمکعب را برای تامین آب این روستاها آغاز کرده است.

امامی با اشاره به سرعت عمل نیروهای جهادی در اجرای پروژه‌های آبرسانی به روستاهای محروم استان خاطر نشان کرد: از مجموع پروژه‌های تامین آب روستاهای تربت جام، عملیات اجرایی یک پروژه ۱۰۰ درصد اجرا شده و ۹ پروژه دیگر از پیشرفت فیزیکی ۴۳ تا ۹۰درصد برخوردار است.

وی با بیان اینکه آبفا خراسان رضوی در کنار قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) قرار دارد اظهارداشت: این شرکت با هدف تسریع در آبرسانی به روستاهای تربت جام نسبت به تامین تجهیزات اتاقک سرچاه ( کابل و تابلو برق – لوله آبده) با برآورد مالی ۲۵ میلیارد ریال و همچنین تجهیز و برق‌رسانی یک حلقه چاه اقدام کرده است./تسنیم

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *