چرا هوشمندسازی شهری مفید است؟

  • ۲ سال قبل
  • 0

مدت‌هاست که وعده تبدیل مناطق شهری به شهرها، شهرک‌ها یا روستاهای کاملا هوشمند ارائه شده است. در دنیای امروز دانشگاه‌ها، استادیوم‌ها و اماکن عمومی بزرگ به سرعت تجربیات هوشمندانه‌ای را به بازدیدکنندگان عرضه و طرحی را برای مناطق شهری ارائه کرده‌اند.

به نقل از ویفروم، این فناوری‌ها مزایای متعددی ارائه می‌دهد که در اینجا نمونه‌هایی از شهرهایی که در حال ساخت مراکز هوشمند خود هستند، آورده شده است. فناوری این ظرفیت را دارد که خیابان‌های متروکه را دوباره احیا کند. اجرای فناوری ممکن است راه نجاتی باشد که مکان‌های شهری برای تجدید قوا و حیات نیاز دارد.

در حال حاضر این امکان برای مقامات شهری و برنامه‌ریزان ایجاد شده تا مناطق شهری هوشمند را در مقیاسی ایجاد کنند که تجربیات پیشرفته‌ای که ساکنان و بازدیدکنندگان آرزو می‌کنند را ارائه دهد.

مزایای تجربه بازدیدکنندگان و ساکنان چنین مناطقی بسیار ملموس است چون در این شهرها می‌توان از طریق استفاده از حسگرها و هشدارهای هوشمند اینترنت اشیا برنامه‌ریزی داشت.

این زیرساخت‌ها را می‌توان از طریق خدمات مکان‌یابی گسترش داد. هم‌اکنون خدمات مکان‌یابی مدت‌هاست که توسط استادیوم‌های ورزشی و مکان‌های موسیقی برای افزایش تجربه طرفداران استفاده می‌شود.

زمانی که دیجیتالی شدن در راس دستور کار هر سازمانی قرار گیرد، بازار کارکنان فناوری اطلاعات داغ خواهد شد؛ بنابراین رضایت شغلی یک معیار حیاتی است. شهرهای هوشمند باید از طریق جلب این رضایت دنبال توسعه شبکه‌های پایدار خود باشند.

با راه‌اندازی شهرهای هوشمند نیاز به تحرک کارکنان و امکان حضور آن‌ها در خیابان‌ها وجود دارد تا بتوانند بهتر به مردم خدمت کنند. از همین رو حسگرهای اینترنت اشیا را می‌توان در مکان‌هایی مانند پارک‌ها یا توالت‌های عمومی قرار داد و از آن برای اعلام هشدار به مقامات محلی استفاده کرد.

شاید بزرگترین مزیت تحول هوشمند داده‌هایی باشد که تولید می‌شود و به طراحان اجازه می‌دهد تا به‌ طور فعال نحوه استفاده از شهرها را مشاهده و بر اساس آن سرمایه‌گذاری خود را برنامه‌ریزی کنند. برای مثال سرمایه‌گذاران ممکن است متوجه شوند شهروندان از یک خیابان خاص دوری می‌کنند و از این طریق متوجه می‌شوند که این به دلیل آسیب چاله یا ترکیدگی لوله آب است.

علاوه بر این فرصت‌هایی برای درآمد اضافی نیز در چنین شهرهایی فراهم می‌شود. با تامین زیرساخت‌های هوشمند مقامات محلی می‌توانند این کار را تکرار و با کسب‌وکارهای محلی یا تبلیغ‌کنندگان همکاری کنند تا تجربه هر ساکن یا بازدیدکننده را متناسب با علایق خود و برآوردن بهتر نیازهای وی دلنشین کنند.

همانطور که انتظارات از توسعه هوشمند شهرها به‌ طور تصاعدی رشد می‌کند، مناطق شهری مانند بسیاری از مناطق دیگر زندگی ما باید برای ادامه‌ دادن نوآوری داشته باشند. برای کسب‌وکارهای محلی، بازدیدکنندگان، ساکنان یا مقامات محلی هوشمندسازی نواحی شهری برای ارائه تجربه‌ای غنی، ایمن و بدون ناسازگاری برای همه یک موهبت خواهد بود.

خوشبختانه در حال حاضر نمونه‌های بسیار خوبی وجود دارد که می‌توانند به‌ عنوان طرحی برای مقامات شهری و برنامه‌ریزان عمل کند تا بتوانند تجربیات هوشمندانه‌ای را که ساکنان و بازدیدکنندگان می‌خواهند، ارائه دهد.

منبع :ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه