مسدودشدن برخی راه‌های ارتباطی براثرسیلاب

  • ۲ سال قبل
  • 0

مسدودشدن برخی راه‌های ارتباطی براثرسیلاب
بارش های بسیارخوب باران در شهرستان های جنوب وجنوب شرق خراسان رضوی موجب مسدود شدن راه ارتباطی تایباد-باخرز و تایباد – مشهد ریزه و همچنین مسدود شدن مسیر ارتباطی ۴ روستا در باخرز شد. همچنین درتعدادی ازشهرستان ها اعلام آماده باش شد. فرماندار تربت جام با اشاره به ورود سیلاب به شهر احمدآباد گفت: به علت تصرف عدوانی حریم بستر رودخانه توسط برخی افراد، بند خاکی شکسته و موجب وارد آمدن خسارت به مردم شده است و اعضای کارگروه شورای مدیریت بحران در حال تخلیه آب از زیر گذر هستند. به گزارش خراسان رضوی در آخرین روزهای اولین ماه فصل زمستان بارش باران در تمام نقاط استان آغاز شده است و تا روز چهارشنبه این هفته نیز ادامه خواهد داشت،آهنگر زاده کارشناس هواشناسی استان از احتمال وقوع سیلاب و آب گرفتگی در مناطق جنوب و جنوب شرقی استان خبر داد و گفت: بیشترین بارش ها طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان های جنوب و جنوب شرق استان؛ کاخک، باخزر، تایباد، رشتخوار، خواف و تربت جام به ترتیب با ۵۵٫۱، ۴۰، ۲۳، ۳۱، ۵۰ و ۳۱میلی متر گزارش شده است و همچنان در این مناطق ،میزان بارش ها به تناوب افزایش پیدا خواهد کرد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تایباد گفت: در پی بارش شدید باران که از شنبه شب در این شهرستان آغاز شده است و جاری شدن سیلاب راه ارتباطی شهرستان تایباد – باخرز تا اطلاع ثانوی ( ساعت ۱۶دیروز ) مسدود شد. مسعود سروری افزود: تردد در این مسیر از سوی شهرستان باخرز به تایباد هم امکان پذیر نیست و نیروهای امدادی و انتظامی در محدوده‌های جاری شدن سیل مستقر شده‌اند. وی گفت : به علت جاری شدن سیل وطغیان رودخانه محورتایباد-باخرز وتایباد-مشهد ریزه مسدود است . بارش باران و جاری شدن سیل، موجب مسدود شدن مسیر ارتباطی ۴ روستا در باخرز شد.
عباس حسن‌نژاد فرماندار باخرز با اعلام این خبر افزود: در پی بارندگی در شهرستان باخرز ، ۳۶ میلی متر بارندگی در ایستگاه شهر باخرز و ۴۱ میلی متر بارندگی در ایستگاه قلعه‌نو علیا ثبت شده که این میزان بارندگی موجب جاری شدن سیل در مسیل های این شهرستان شده است. وی با اشاره به آماده باش ستاد بحران این شهرستان گفت: با توجه به حجم بارش ها، مسیر ارتباطی ۴ روستای منج، دشتاب، تنگل مزار و نوبهار کردیان بر اثر سیل قطع شده که با فروکش کردن جریان آب، مجدد امکان بازگشایی مسیر وجود خواهد داشت. وزیری دادستان تربت جام در جمع اعضای ستاد مدیریت بحران ‌با اشاره به آب گرفتگی و مسدود شدن زیر گذر شهراحمدآباد گفت: مدیران درانجام تکالیف و رسالتی که برعهده دارند عمل کنند و وظیفه داریم از بروز بحران‌ پیشگیری کنیم و به عنوان‌مدیر باید مرد میدان باشیم‌ و با قبول مسئولیت به نحو مطلوب انجام وظیفه کنیم.

منبع :خراسان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *